Σταύρος Κόλλιας | Ένα ρεσιτάλ πιάνου…
Περιγραφή

Μια ιδιότυπη μουσική προσέγγιση.
Σύγχρονοι Ιάπωνες συνθέτες συνδιαλέγονται με την παράδοση και τον ήχο του σήμερα, την Techno και την εικόνα, την κίνηση και το Ζεν.

“H μουσική μου συνεχώς αλλάζει, όπως ένα τοπίο, ένα σενάριο ή ένας κήπος. Αλλάζει από ερμηνευτή σε ερμηνευτή, πράγμα εξαιρετικά ενδιαφέρον και σημαντικό για μένα, αφού αυτή η αλλαγή με παρακινεί στο επόμενο βήμα.” - Toru Takemitsu

Ο  Ήχος του Σήμερα, η Μουσική του Αύριο.

Μια ιδιότυπη μουσική προσέγγιση. Ο πιανίστας, Σταύρος Κόλλιας, ερμηνεύει σύγχρονους Ιάπωνες συνθέτες. Τoshio Hosokawa Toru Takemitsu, Karen Tanaka, Toshi Ichiyanagi, Ryuichi Sakamoto και Shigeru Umebayashi,

“Η Μουσική  είναι ο τόπος όπου οι ήχοι συναντούν την σιωπή”. -  Toshio Hosokawa

….και έτσι ποιητικά, τροφοδοτώντας την ευαισθησία στην αντήχηση, στη σιωπή, στις αντιθέσεις των αποχρώσεων, στη σχέση της χαμηλής και της υψηλής τεσιτούρας  ή της "γραμμής" και του "σημείου", οι σύγχρονοι Iάπωνες καλλιτέχνες αντικατοπτρίζουν ο ένας τον άλλον σε ένα άπειρο καλειδοσκόπιο  επιρροών από την Δύση και την Ανατολή.

“H ιδέα του έργου μου Σπουδές Techno περιγράφεται με τρεις λέξεις κλειδιά: Techno, ρυθμός και ταχύτητα” -  Karen Tanaka
...Ο ήχος, στην υπέρτατη εκφραστικότητά του, ολοένα και πιο λεπταίσθητος, πλησιάζει την ανυπαρξία του ανέμου που θροΐζει στη συστάδα των μπαμπού.

Σταύρος Κόλλιας | πιάνο

Επιμέλεια κειμένων και προβολών: Ελένη Μουσταΐρα (Αττική Πολιτιστική Εταιρεία)
Αφήγηση: Ελένη Μουσταϊρα.


Η συναυλία θα παραμείνει διαθέσιμη σε On Demand προβολή για πέντε ημέρες, οποιαδήποτε ώρα του 24ώρου, μέχρι και την Πέμπτη 3 Ιουνίου έως τις 21:00!
 

Η προβολή της παράστασης συνοδεύεται από συγχρονισμένη γραπτή απόδοση των κειμένων (υποτιτλισμός).

 

Πρόγραμμα

Σταύρος Κόλλιας | πιάνο

Σύγχρονοι Ιάπωνες Συνθέτες – Έργα για πιάνο
Η έμπνευση, οι επιρροές, οι εσωτερικές διεργασίες, οι ενδόμυχες σκέψεις για τα συγκεκριμένα έργα αποτυπώνονται στις συγχρονισμένες προβολές και περιβάλλοντα που ακολουθούν τον πιανίστα.


Toshio Hosokawa
Mai-uralte Japanische Tanzmusik (2012)
(Μάιος, αρχαία ιαπωνική χορευτική μουσική)

Toru Takemitsu (1930-1995)
Rain Tree Sketch, SJ 1010 (Σχεδιάσματα του Δέντρου της Βροχής)
Rain Tree Sketch II, SJ 1072

Karen Tanaka
Τechno Études (Σπουδές Τechno, 2000)

Toshi Ichiyanagi
Piano Media (1972)

Karen Tanaka
Chrystaline III (2000)

Βραβευμένοι Ιάπωνες συνθέτες κινηματογραφικής μουσικής
Με συγχρονισμένες προβολές των σχετικών σκηνών από τα ομότιτλα φιλμ



Riuichi Sakamoto / Βernardo Bertolucci
Sheltering Sky [Τσάι στη Σαχάρα, 1992]
The Last Emperor [Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας, 1987]
Little Budha [Ο Μικρός Βούδας, 1993]

Shigeru Umebayashi / Wong Kar Wai
In the mood for Love [Ερωτική Επιθυμία, 2000]

Toru Takemitsu / Hiroshi Teshigahara
Μεταγραφή για πιάνο: Σταύρος Κόλλιας
The Face of Another [Το πρόσωπο του άλλου, 1966]

Επίσημος χορηγός αερομεταφορών: AEGEAN | A Star Alliance member

διαβάστε περισσότερα

H προβολή γίνεται διαδικτυακά στην επίσημη ιστοσελίδα του ΠΣΚΗ: https://www.cccc.gr/gr/live-streaming

Κατά την είσοδό σας θα σας ζητηθεί ο κωδικός εισόδου (PASSWORD) ο οποίος είναι ο αριθμός barcode του εισιτηρίου σας.  Έχετε τη δυνατότητα εισόδου στην πλατφόρμα προβολής 15 λεπτά πριν την προγραμματισμένη ώρα έναρξης.

Συντελεστές

Σταύρος Κόλλιας | πιάνο

Ο πιανίστας Σταύρος Κόλλιας γεννήθηκε στην Αθήνα. Ως υπότροφος του Εθνικού Ωδείου έλαβε δίπλωμα πιάνου με πρώτο Βραβείο και Αριστείο εξαιρετικής επίδοσης. Έχει μελετήσει πιάνο με τον Λεβ Βλασένκο στην Αθήνα και τον Γκεόργκι Σάντορ στο Μozarteum του Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας. 

Έχει συμπράξει ως σολίστ με τη  Συμφωνική Ορχήστρα της Βουδαπέστης, την Φιλαρμόνια Ορχήστρα της Σόφιας και τη Συμφωνική Ορχήστρα Georges Enescu. Έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ και έχει συνεργαστεί με σύνολα μουσικής δωματίου. Διδάσκει πιάνο στο Ορφείο ωδείο, στο Κολέγιο Αθηνών και στη Σχολή Μωραΐτη. ( Ωδείο Αθηνών)

Για τον Σταύρο Κόλλια έχουν γράψει:

……Τολμηρή, και πιανιστικά συναρπαστική, η πρόταση του πιανίστα Σταύρου Κόλλια.
(Νίκος Δοντάς, μουσικοκριτική στην Καθημερινή)

……Δίχως την παραμικρή σκιά ρουτινιάρικης αίσθησης, ήταν ένα πραγματικά απολαυστικό ρεσιτάλ. Μ’ έναν ιδανικό συνδυασμό ακρίβειας, βαθιάς συγκινητικής αμεσότητας, τρυφερότητας αλλά και υψηλής τεχνικά και ιστορικά ενημερωμένης μουσικότητας...
(Γιάννης Σβώλος, μουσικοκριτική στην Εφημερίδα των Συντακτών)

Διοργανωτής
Η ημερομηνία της εκδήλωσης έχει παρέλθει