Άννα Καρένινα
Περιγραφή

ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΧΤΑΝΓΚΟΦ
Άννα Καρένινα

Ένα χορογραφημένο δράμα, σε σκηνοθεσία της Αντζελίκα Χόλινα, όπου οι ηθοποιοί του Θεάτρου «Βαχτάνγκοφ» ερμηνεύουν το αριστούργημα του Λέοντος Τολστόι. Η γλώσσα του σύγχρονου χορού, της συγκλονιστικής μουσικής και της υποδειγματικής μιμικής αντικαθιστούν ολοκληρωτικά τη λογοτεχνική γλώσσα του έργου.

ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΤΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ
Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ 211 800 5141
ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Μια γυναίκα - μύθος

Μια παράσταση – σταθμός, όπου μιλούν μόνον τα σώματα

Ένα χορογραφημένο δράμα για μια γυναίκα που αψήφησε την εποχή της και έμεινε στην ιστορία. Μια χορογραφία, όπου οι ηθοποιοί του Θεάτρου "Βαχτάνγκοφ" ως εκπληκτικοί χορευτές ερμηνεύουν το αριστούργημα του Τολστόι και η γλώσσα του χορού της μουσικής και της μιμικής αντικαθιστούν ολοκληρωτικά τη λογοτεχνική γλώσσα του έργου.

Η ιδέα του ανεβάσματος της «Άννα Καρένινα» ανήκει στον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου Ρίμας Τούμινας και έκανε πρεμιέρα στη Μόσχα στις 28 Απριλίου του 2012. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ένα νέο ταλέντο του ευρωπαϊκού θεάτρου, η βραβευμένη σκηνοθέτις και χορογράφος Αντζελίκα Χόλινα. Η Χόλινα, η οποία ανήκει στο δυναμικό του Βαχτάνγκοφ από το 2008, έχει δώσει νέα πνοή στον ιστορικό θίασο, συνεχίζοντας επάξια το αταλάντευτα πρωτοποριακό πνεύμα του.

Η Άννα Καρένινα είναι η συναρπαστική ιστορία μιας γυναίκας που αψήφησε τις συμβάσεις της εποχής της, ακολουθώντας την παθιασμένη προσωπικότητά της ως την αυτοκαταστροφή. Αποτελεί μια συγκλονιστική τοιχογραφία της Ρωσικής κοινωνίας του 19ου αιώνα, αλλά και μια διαχρονική σπουδή πάνω στη ζήλια, την ενοχή, την υποκρισία και το ερωτικό ένστικτο, που συγκινεί μέχρι και σήμερα.

Μετά από 135 χρόνια ακριβώς, η Αντζελίκα Χόλινα σκηνοθέτησε στη σκηνή του Θεάτρου Βαχτάνγκοφ τη δική της χορογραφική εκδοχή του μυθιστορήματος που ο Λ. Ν. Τολστόι ολοκλήρωσε στις 17 Απριλίου 1877. Η τολμηρή αισθητική προσέγγιση, η χορογραφία και οι ερμηνείες των ηθοποιών, συνδέουν το κλασσικό αυτό μυθιστόρημα με τον 21ο αιώνα. Η σκηνοθέτης και χορογράφος, ακολουθώντας το λογοτεχνικό κείμενο, δημιούργησε το δικό της αυθεντικό έργο: Ένα στοχασμό πάνω στο πάθος, την αμαρτία, τη μετάνοια, τα λάθη και την τιμωρία τους. Η απεικόνιση των ανθρώπινων παθών μέσα στις αντιθέσεις τους βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της ευρηματικής σκηνοθεσίας αλλά αποτελεί και τον βασικό άξονα της εμπνευσμένης μουσική του Άλφρεντ Σνίκτε, που επενδύει τελετουργικά το Έργο.

Η Αντζελίκα Χόλινα δεν είναι η πρώτη που μετέφερε το δραματουργικό αυτό έργο του Τολστόι, στη γλώσσα του χορού. Στη δεκαετία του ’70 η Πλιτσέσκαγια και ο Στσεντρίν δημιούργησαν το μπαλέτο Άννα Καρένινα για το Μπαλέτο Μπολσόι. Αργότερα το ίδιο έκανε και το Θέατρο του Μπορίς Έιφμαν. Στην περίπτωση όμως του Θεάτρου Βαχτάνγκοφ, έχουμε να κάνουμε με ηθοποιούς, γαλουχημένους στο σχολείο της δραματουργίας! Στην Άννα Καρένινα, οι ηθοποιοί του δραματικού θεάτρου αποκαλύπτουν μια αναπάντεχη πλευρά τους. Στην τέχνη του χορού δεν υστερούν σε τίποτα από τους επαγγελματίες χορευτές. Υπερτερούν όμως κατά πολύ στην εκφραστικότητα των ρόλων και στη συναισθηματική του φόρτιση.

Συνεχίζοντας το πρωτοποριακό πνεύμα του Θεάτρου Βαχτάνγκοφ, η Αντζελίκα Χόλινα προσέγγισε αυτό το πλούσιο υλικό εικαστικά, δίνοντας έμφαση στη χορογραφία και την κίνηση. «Αναζητώ στην κίνηση», θα πει η σκηνοθέτις, «το ανάλογο της αρμονίας και του νοήματος των λέξεων. Άλλωστε, κάθε κίνηση εκπέμπει νόημα, ακριβώς όπως μια λέξη» και συμπληρώνει, «Βασικά, στο θέατρο με ενδιαφέρουν οι τύχες των ανθρώπων. Για μένα σημαντική δεν είναι η φόρμα της παράστασης, αλλά η αντανάκλαση των ζωών. Κι αν αυτό το καταφέρνω, τότε νιώθω καλά. Σε κάθε παράσταση αναζητώ εκείνες τις κινήσεις, οι οποίες κατά το μέγιστο εκφράζουν εκείνο που θέλω να πω».

Οι ηθοποιοί του θιάσου Βαχτάγκοφ, έμαθαν να χορεύουν μέσα σε χρονικό διάστημα ρεκόρ, στη διάρκεια των προβών. Κατά την διάρκεια αυτών των ημερών απαρνήθηκαν τις λέξεις και μίλησαν τη γλώσσα του χορού με τέτοιο τρόπο που δεν κινούνται απλά στο χώρο, αλλά φαίνεται σαν να απαγγέλουν και το κείμενο του Τολστόι.

«Μπορούμε μόνο να ζηλέψουμε το θέατρο στο οποίο έχει συγκεντρωθεί ένας τέτοιος θίασος, που μπορεί χωρίς επιφυλάξεις να προκαλέσει τον συναγωνισμό με οποιαδήποτε ομάδα χορού. Θέατρο Μπολσόι, προσέξτε!»
Μπορίς Πογιουρόφσκι

Ο ρόλος του Καρένιν ανήκει στο Λαϊκό καλλιτέχνη της Ρωσικής Ομοσπονδίας Γιεβγκένι Κνιάζεφ. Το ρόλο της Άννας ερμηνεύει η βραβευμένη ηθοποιός Όλγα Λέρμαν, ενώ στο ρόλο του Βρόντσκι θα δούμε τον Ντμίτρι Σολομίκιν, πρωταγωνιστή του Θεάτρου Βαχτάνγκοφ. Οι τρείς πρωταγωνιστές, τέλειοι στις κινήσεις τους, δεν έχουν παρόλα αυτά εκείνη την ψυχρή χορευτική τεχνική – κάθε κίνησή τους είναι βαθιά συναισθηματική.

Η Όλγα Λέρμαν, εντάχθηκε στο θίασο του Θεάτρου Vakhtangov το 2006. Ο πρώτος μεγάλος ρόλος της ήταν η Άννα Καρένινα σε χορογραφία της Αντζελίκα Χόλινα. Ακολούθησαν και άλλοι σπουδαίοι ρόλοι, όπως η Δυσδαιμόνα (Οθέλλος) και η Carmen στην ομώνυμη παράσταση (Χοροθέατρο Αντζελίκα Χόλινα). Από το 2013 έως σήμερα, έχει πρωταγωνιστήσει σε πολυάριθμες θεατρικές παραστάσεις, όπως το «Ευγένιος Ονιέγκιν» σε σκηνοθεσία του Ρίμας Τούμινας, το «Running» στη σκηνή του θεάτρου Βαχτάνγκοφ, το «Γυρισμός» του Γ. Πίντερ (πρεμιέρα στο θέατρο Μαγιακόφσκι) κ.α. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες. Η Όλγα Λέρμαν έχει λάβει πολλά θεατρικά βραβεία, μεταξύ των οποίων το «Golden Leaf» για την θεατρική σεζόν 2012-2013.

Ο Γιεβγκένι Κνιάζεφ εμφανίζεται στη σκηνή αριστοκρατικός, απόμακρος. Κάθε του βήμα ή στροφή του σώματος ενώνεται με τη μουσική του Σνίκτε και τις σκέψεις του Τολστόι. Είναι βραβευμένος με πολλά θεατρικά βραβεία όπως το "The Theatre Goer's Star" στην κατηγορία πρώτου ανδρικού ρόλου για την παράσταση "Masquerade” και το βραβείο δεύτερου ανδρικού ρόλου του 6ου Διεθνούς Διαγωνισμού "Operetta Land" και του Silver Order of the Audience Choice Award.

Το 2010 του απονεμήθηκε το Μετάλλιο του Τάγματος της Τιμής. Ο Γιεβγκένι Κνιάζεφ είναι αναγνωρισμένος και στον κινηματογράφο έχοντας ερμηνεύσει πρωταγωνιστικούς ρόλους σε πολυάριθμες ταινίες του ρωσικού αλλά και του παγκόσμιου κινηματογράφου. Σήμερα, είναι καθηγητής και πρόεδρος του φημισμένου Θεατρικού Ινστιτούτου Β. V. Shchukin που γιόρτασε την επέτειο των 100 ετών του, στις 23 Οκτωβρίου 2014.

Στα χέρια της Χόλινα, η Άννα Καρένινα γίνεται μια μυθική παράσταση-ποταμός, ένα έργο χειραφέτησης που, όπως και η ηρωίδα του μυθιστορήματος, ανατρέπει αισθητικές και κοινωνικές συμβάσεις. Είναι μια ανάγνωση του κλασσικού μυθιστορήματος, ασυνήθιστη για τη σκηνή ενός δραματουργικού θεάτρου. Στη σκηνή της λιθουανής χορογράφου, η γλώσσα της πλαστικής, της χειρονομίας και της μουσικής υποκατέστησαν πλήρως τη λογοτεχνική γλώσσα του μεγάλου αυτού έργου.

«Για μένα, το ηθικό δίδαγμα του μυθιστορήματος είναι ότι μια γυναίκα δεν υποχρεούται να παραμένει υποχείριο της αρσενικής ματαιοδοξίας».
Αντζελίκα Χόλινα

Η σκηνογραφία της παράστασης, λακωνική και μινιμαλιστική, αποτελεί το πλαίσιο για μια εικόνα ανθρώπινων παθών, τα οποία εκτυλίσσονται στη σκηνή, κάτω από το μαγικό φως, που σα να χορεύει κι αυτό, οδηγεί την προσοχή πότε στον ένα και πότε στον άλλο ήρωα, στα μαγικά κοστούμια και φυσικά, στους απερίγραπτα εκφραστικούς ηθοποιούς, ώστε να μην μπορείς ούτε για μια στιγμή να πάρεις το βλέμμα σου από πάνω τους. Η χρήση των καρεκλών ως βασικό σκηνογραφικό στοιχείο, συμβάλει στην υπογράμμιση της θνητότητας της μηχανικής φύσης του κόσμου. Ο χτύπος των καρεκλών δίνει το ρυθμό, στον οποίο πρέπει να υποταχθεί το τραίνο, που παρασέρνει στο διάβα του κάθε τι το ξένο, κάθε τι που δεν είναι υποταγμένο στις παραδόσεις και στον Κανόνα, που πνίγει το ουράνιο «Pie Jesu», σβήνοντας κάθε ίχνος της όμορφης και τρυφερής Άννας Καρένινα.

Η σκηνοθεσία της Χόλινα είναι μια συνύπαρξη του δράματος, της κίνησης και του μπαλέτου, θέτοντας και εκπληρώνοντας τον δύσκολο στόχο: Οι σκέψεις των ηρώων να αποτυπώνονται μόνο με κινήσεις, χειρονομίες και μιμική, χωρίς να εκφέρουν ούτε μια λέξη.

Καθοριστικό ρόλο παίζει και η εξαιρετική μουσική επένδυση του Άλφρεντ Σνίτκε, η οποία συμβάλλει στη σκιαγράφηση των προσώπων του δράματος και υπογραμμίζει το βάθος, τη λεπτότητα και την αληθοφάνεια των χαρακτήρων. Η μουσική παρτιτούρα αποτελείται από αποσπάσματα έργων του συνθέτη και συντάσσεται οργανικά με την πλαστικότητα της κίνησης, δίνοντας την αίσθηση πως γράφτηκε ειδικά γι’ αυτή την παράσταση.

Το πάθος για όλους τους ήρωες στην παράσταση της Ανζελίκα Χόλινα. δεν είναι η ευτυχία, ούτε η ευλογία. Δεν είναι δώρο εξ ουρανού. Είναι η τιμωρία, η οποία καταδικάζει σε αιώνια βασανιστήρια όσους άφρονα παραδίδονται σε αυτό. Μπορεί να τους δίνει φτερά για μια στιγμή, στη συνέχεια όμως τραβάει τον άνθρωπο προς τα κάτω. Τον αιχμαλωτίζει. Και αν στην πρώτη πράξη η Άννα, σαν πληγωμένο πουλί, πέφτει στα χέρια του συζύγου, στη δεύτερη πράξη ο Βρόνσκι θα θελήσει να βγάλει τις χειροπέδες από τα τρυφερά της χέρια.

Από την πρώτη στιγμή, όταν η αυλαία ανοίγει σαν να πέφτει κεραυνός, με το παγωμένο σύνολο που με παρέπεμψε σε εικόνες από τον «Επιθεωρητή» του Μέγιερχόλντ, μέχρι την τελευταία, τη σκηνή της αυτοκτονίας - που εμένα με έκανε να ξεσπάσω σε λυγμούς-, όπου το τρένο είναι μόνον ήχος - ήχος που παράγουν οι ηθοποιοί με καρέκλες που τις βροντούν στο σανίδι με ρυθμό ατμομηχανής, τι εύρημα!... είναι ανάμεσα στις σκηνές που δεν θα ξεχάσω ποτέ.
Γιώργος Σαρηγιάννης, Το τέταρτο κουδούνι

Η παράσταση Άννα Καρένινα είναι ενταγμένη στο Έτος Τουρισμού Ελλάδας - Ρωσίας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού της Ρωσίας

διαβάστε περισσότερα

Συντελεστές

Χορογραφία / Σκηνοθεσία - Angelica Cholina
Μουσική: Alfred Shnittke
Σκηνογραφία - Marius Jacovskis
Make-up & κοστούμια - Yuozas Statkevichus
Σχεδιασμός φωτισμών - Tadas Valeyka

Άννα Καρένινα Olga Lerman
Αλεξέι Καρένιν, ο σύζυγος της Άννας Evgeny Knyazev
Σέρζ, ο γιος του Καρένιν Stepan Reval
Αλεξέι Βρόνσκυ Dmitry Solomykin
Στεπάν Ομπλόνσκυ (Στίβα), ο αδερφός της Άννας Valery Ushakov
Ντάρια Ομπλόνσκαγια (Ντόλλυ), η σύζυγός του Mariya Kulik
Αικατερίνη Σερμπάσκαγια (Κίτυ), αδερφή της Ντόλλυ Ekaterina Kramzina
Κονσταντίν Λεβίν Fedor Vorontsov
Πριγκίπισσα Μπέτσυ Τβερσκάγια, ξαδέρφη του Βρόνσκυ Kseniya Kubasova
Πρίγκιπας Τβερσκόι, ο σύζυγος της Μπέτσυ Denis Samoylov
Κόμισσα Βρόνσκυ, η μητέρα του Βρόνσκυ Vera Novikova
Κόμισσα Ληδία Ιβάνοβνα Victoria Kul
Πριγκίπισσα Σορόκινα Adelina Gizatullina
Κόμης Τουσκέβιτς Vasily Tsygantsov
Τραγουδίστρια Όπερας Maria Pakhar'

Χαρακτήρες:
Κυρίες και κύριοι υψηλής κοινωνίας, ιππείς, καλεσμένοι, υπηρέτες: Maria Reval, Ekaterina Kramzina, Oleg Lopuhov, Vera Novikova, Valery Ushakov, Fedor Vorontsov, Eldar Tramov, Lada Churovskaya, Adelina Gizatullina, Pavel Tekheda - Kardenas, Vasily Tsygantsov, Ekaterina Simonova, Denis Samoylov, Asya Domskaya, Pavel Yudin, Mariya Kulik


Angelica Cholina: ένα νέο ταλέντο

Η Angelica Cholina ανήκει στο δυναμικό του Θεάτρου Βαχτάνγκοφ από το 2008, με το οποίο συνεργάζεται ως σκηνοθέτης και χορογράφος, αλλά και ως θεατρική συγγραφέας. Το έργο της Η ακτή των γυναικών ανεβαίνει φέτος για τέταρτη χρονιά στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου στη Μόσχα.

Η Cholina γεννήθηκε στο Βίλνιους της Λιθουανίας το 1970. Σπούδασε στην περίφημη σχολή GITIS, τη Ρωσική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης, και αποφοίτησε το 1996 από την τάξη της χορογράφου Olga Tarasova. Το 1991 – σπουδάστρια ακόμα – χορογράφησε την πρώτη της παράσταση. Σύντομες χορογραφίες που συνέθεσε και σκηνοθέτησε μαζί με τους σπουδαστές της Σχολής Χορού του Βίλνιους και της Ακαδημίας Χορού του Μονάχου, συμμετείχαν σε διεθνείς διαγωνισμούς σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο (Λωζάνη, Βάρνα, Μόσχα, Παρίσι, Τόκυο, Νέα Υόρκη, Στοκχόλμη, Μόναχο και Ελσίνκι) και έγιναν δεκτές με ενθουσιασμό. Το 2000 η Cholina ίδρυσε τη δική της ομάδα, το «Χοροθέατρο Angelica Cholina». Η ομάδα ενισχύει την ανεξάρτητη δημιουργική διαδικασία, στοχεύοντας στη σύνθεση εικονοκλαστικών έργων, βασική φιλοσοφία των οποίων είναι η διεύρυνση της φαντασίας και η χαρτογράφηση των δυνατοτήτων της χορευτικής τέχνης. Σήμερα, το «Χοροθέατρο Angelica Cholina» έχει αναδειχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες, επιτυχημένες και πλέον επαγγελματικές χοροθεατρικές ομάδες της Λιθουανίας.
Συνολικά, η Cholina έχει συνθέσει χορογραφίες για 15 παραστάσεις, 2 μπαλέτα, 1 musical, 1 οπερέτα και πάνω από 100 σύντομα έργα, καθώς επίσης έχει υπάρξει χορογράφος για πολλές κινηματογραφικές παραγωγές της Warner Bros. Παράλληλα, διδάσκει στη Μουσική και Θεατρική Ακαδημία της Λιθουανίας.

Από το 2008 η Angelica Cholina συνεργάζεται με το Κρατικό Ακαδημαϊκό Θέατρο Βαχτάνγκοφ. Η Angelica Cholina ήταν η πρώτη χορογράφος στη Μόσχα, η οποία δημιούργησε έναν εντελώς νέο τρόπο εκτέλεσης: οι καλλιτέχνης παίζουν σε μια χορογραφική παράσταση χωρίς λόγια διατηρώντας την θαυμάσια υποκριτική τεχνική που έχουν διδαχθεί μέσα από την εμπειρία τους στο θεατρικό δράμα.

Η Angelica Cholina έχει χορογραφήσει στο Θέατρο Βαχτάνγκοφ τις παραστάσεις: "Η ακτή των γυναικών" (2008), "Άννα Καρενίνα" (2012), "Οθέλλος" (2013), "Άνδρες και γυναίκες, ή Σενάρια της ανθρώπινης ζωής" (2015).

Η Angelica Cholina έλαβε μέρος ως διευθύντρια χορογραφίας στο "Eugene Onegin" (2013) και στο "Minetty" (2015), δύο ακόμα παραστάσεις του Θεάτρου Βαχτάνγκοφ υπό την καθοδήγηση του Ρίμας Τούμινας. Το 2015, στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, με τον Ρίμας Τούμινας σκηνοθέτη έκανε την πρεμιέρα ως χορογράφος της όπερας «Κατερίνα Ismailova» από Dmitri Shostakovich. Τον Μάρτιο του 2017 ως χορογράφος συμμετείχε στις δύο όπερες - «Οιδίπους Τύραννος» του Ιγκόρ Στραβίνσκι και «Κάστρο του Κυανοπώγωνα» του Μπέλα Μπάρτοκ (σκηνοθεσία Ρίμας Τούμινας) στη σκηνή του Μουσικού Θεάτρου Stanislavsky και Nemirovich-Danchenko. Τον Φεβρουάριο του 2018 - ως χορογράφος έχει κυκλοφορήσει ένα δεύτερο έργο στο Θέατρο Μπολσόι - όπερα «Ντάμα Πίκα» του P.I. Τσαϊκόφσκι (σε σκηνοθεσία Ρίμας Τούμινας).

Η Angelica Cholina τιμήθηκε με τον Σταυρό του Ιππότη για την συνεισφορά της στον πολιτισμό της Λιθουανίας. Το 2016 τιμήθηκε με το μεγαλύτερο βραβείο του κράτους της Λιθουανίας, για το πολιτιστικό έργο της «Carry your Light and Believe».

Κρατικό Ακαδημαϊκό Θέατρο Evgeny Vakhtangov

Η ιστορία του θεάτρου Vakhtangov ξεκίνησε πολύ πριν από την ίδρυσή του. Στα τέλη του 1913, μια ομάδα νεαρών φοιτητών στη Μόσχα με επικεφαλής τον Ευγένιο Μπογκρατιόβιτς Βαχτάνγκοφ διοργάνωσε ένα studio υποκριτικής για φοιτητές.

Το Κρατικό Ακαδημαϊκό Θέατρο Evgeny Vakhtangov άνοιξε την πρώτη του σεζόν στις 13 Νοεμβρίου 1921, με το έργο “Το Θαύμα του Αγίου Αντωνίου” του Maeterlinck.

Στις αρχές του 1922, το κοινό της Μόσχας υποδέχθηκε θερμά την μεγάλη επιτυχία “Η πριγκίπισσα Τουραντότ” του C. Gozzi, ένα έργο-φαινόμενο για την τέχνη του 20ου αιώνα. Πρόκειται για μια χαρούμενη, αισιόδοξη, επετειακή παράσταση του Vakhtangov, μέσα στο κρύο και πεινασμένο έτος του 1922, που είχε ως στόχο να επιβεβαιώσει τη ζωή, την αγάπη και την καλοσύνη.

Ο Κ. Στανισλάβσκι εκτιμούσε ιδιαίτερα το έργο του μαθητή του Ε. Μ. Βαχτάνγκοφ. Όταν μίλησε στον θίασο του “Princess Turandot” μετά την πρεμιέρα, είπε: «Υπήρξαν λίγες τέτοιες νίκες στα τελευταία είκοσι τρία χρόνια ύπαρξης του θεάτρου. Βρήκατε αυτό που πολλοί θίασοι προσπαθούν να βρουν για πάρα πολύ χρόνια». Η “Πριγκίπισσα Τουραντότ” έγινε, κατά μια έννοια, σημείο αναφοράς των υποκριτικών δεξιοτήτων για όλες τις γενιές των ηθοποιών του θεάτρου Βαχτάνγοφ.

"Απουσία χαράς σημαίνει απουσία παράστασης", λέει ο Vakhtangov. Και το σύνθημα αυτό έγινε η βάση της δουλειάς του. Το δοκίμιό του “Ο καλλιτέχνης έχει ευθύνη” έχει παραμείνει για πολλά χρόνια βασικός πυλώνας για τη δημιουργική πορεία του θεάτρου Vakhtangov.

Στα 90 χρόνια της ύπαρξής του, το θέατρο Vakhtangov πέρασε από την Διεύθυνση των Ruben Nikolaevich Simonov (1939-1968), Evgeny Rubenovich Simonov (1969-1987), και Ευγένιο Μπογκρατιόβιτς Βαχτάνγκοφ (1987 – 2007).

Από τον Αύγουστο του 2007, καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου, είναι ο Rimas Tuminas, ο οποίος κατάφερε να συνδυάσει μοναδικά ηθοποιούς διαφορετικών γενεών και να οδηγήσει τον θίασο σε μια άνευ προηγουμένου διεθνή αναγνώριση. Μέχρι σήμερα, υπό την εποπτεία του, έχουν ανέβει παραστάσεις όπως:

Τρωίλος και Χρυσίδα του Ο. Σαίξπηρ, Τα τελευταία φεγγάρια (δύο ιστορίες βασισμένες στο The Last Moons του F. Bordon και το Quiet Night του H. Mueller), Θείος Βάνιας του Α. Τσέχοφ, Μασκαράτα του Μ. Λέρμοντοφ, Ο άνεμος ανάμεσα στις λέυκες του G. Sibleyras, The Havan (στην 90η επέτειο από την ίδρυση του Θεάτρου), Ευγένιος Ονέγκιν του Α. Σ. Πούσκιν, Δώσε μας ένα χαμόγελο, Κύριε του G. Kanovich, Μινέττι του Τ. Μπέρνχαρτ, Οιδίποδας Τύραννος του Σοφοκλή.

Το θέατρο συμμετέχει σταθερά σε πολλά θεατρικά φεστιβάλ στη Ρωσία και στο εξωτερικό, μεταξύ των οποίων: "The International Baltic Theatre Spring", "Baltic House" (Αγ. Πετρούπολη), "Baltic Seasons" (Καλίνιγκραντ), «Life», «Contact», «International Theatre Festival named after Chekhov", Φεστιβάλ "Theatre "Gesher" presents..." (Ισραήλ), "Autumn Festival in the spring " (Μαδρίτη), The international Theatre Festival "Saban" (Τουρκία), το Διεθνές Φεστιβάλ "The Theatre" (Πράγα), Marathon Shakespearean productions στο "Globe Theater" του Λονδίνου κ.α. Το θέατρο Βαχτάνγκοφ είναι στενά συνδεδεμένο με την ρωσική πολιτιστική κληρονομιά, αλλά συγχρόνως κάθε έργο του, ατενίζει το μέλλον του ρωσικού αλλά και του παγκόσμιου θεάτρου.
 

Κριτικές
Στην οδό Αρμπάτ χορεύουν την «Άννα Καρένινα». Το Θέατρο Βαχτάγκοβ για μία βραδιά έγινε θέατρο όπερας και μπαλέτο. Στην παράσταση «Άννα Καρένινα», η οποία σκηνοθετήθηκε από την χορογράφο Αντζελίκα Χόλινα, κανένας από τους ηθοποιούς δεν λέει ούτε μια λέξη, αλλά όλοι χορεύουν και ως μπόνους στην σκηνή στο θέατρο βγαίνει και η επαγγελματίας τραγουδίστρια.
Άννα Γκορντέγιεβα - Τα Νέα της Μόσχας
Ιούνιος 2018
Στην καινούρια παραγωγή «Άννα Καρένινα» δεν υπάρχει ούτε μια λέξη, μόνο η μουσική και οι χειρονομίες. Είναι μια χορογραφική παράσταση στη σκηνή του δραματικού θεάτρου. Δεν έχετε ξαναδεί κάτι παρόμοιο! Από σήμερα στο Θέατρο Βαχτάγκοβ ζητάνε άλλο είδος εισιτηρίου ... για το μπαλέτο. Η διάσημη θεατρική ομάδα και πάλι θα εκπλήξει τους θεατές με τις απεριόριστες ικανότητες της. Στην καινούρια παράσταση «Άννα Καρένινα» δεν υπάρχει ούτε μια λέξη, μόνο η μουσική και οι χειρονομίες.
Τηλεοπτικό κανάλι Τσέντρ
Ιούνιος 2018
Οι δραματικοί ηθοποιοί χορεύουν το μυθιστόρημα του Τολστόι. Η σκηνοθέτης Αντζελίκα Χόλινα αφηγήθηκε στη γλώσσα χορογραφίας το μυθιστόρημα του Τολστόι με χρήση της μουσικής του Σνίτκε. Ο ανταποκριτής του δελτίου ειδήσεων πολιτισμού, ο οποίος επισκέφθηκε την τελική πρόβα, διαπίστωσε ότι οι δραματικοί ηθοποιοί έχουν γίνει πλέον επικίνδυνοι ανταγωνιστές για τους χορευτές. Οι ηθοποιοί του Θεάτρου Βαχτάγκοβ έσπασαν όλα τα ρεκόρ και έμαθαν χορό μόνο σε ενάμιση μήνα. Για αυτό το διάστημα αρνηθήκανε από τη χρήση των λέξεων, καθώς όλη η παράσταση η οποία διαρκεί δύο ώρες βασίζεται στην σωματική έκφραση και χορό. Δεν υπάρχει λόγος να αναζητήσουμε ορισμούς για το είδος που βασίζεται στην κίνηση, πιστεύει η Αντζελίκα Χόλινα. Για κάθε παράσταση αναζητώ αυτές τις κινήσεις που θα εκφράζουν την κύρια ιδέα». Η Όλγα Λέρμαν καταφέρνει να χειριστεί τέτοιο «πάθος» λόγο της εκπαίδευσης της στη Σχολή Χορογραφίας του Μπακού. Ο λαϊκός σκηνικός χορός, οι βασικές γνώσεις του μπαλέτου ήταν χρήσιμες για δουλέψει πάνω στον ρόλο της Άννας Καρένινα. Δεν έχει λόγια. Ο χαρακτήρας εκφράζεται μέσω από τις χειρονομίες, εκφράσεις, κινήσεις. Αυτό που έκανε η Αντζελίκα ήταν η γλώσσα του σώματος. Εκφράζαμε αυτό που αισθανόμασταν, λέει η ηθοποιός. - Σε κάποια πράγματα με βοήθησε η εκπαίδευση μου στη σχολή, δηλαδή ότι έχω την υψηλή καμάρα ποδιού, ξέρω να πηδάω» Στη σκηνή αγώνων στο ιπποδρόμιο η Λέρμαν «σώθηκε» λόγω των μαθημάτων της σκηνικής κίνησης στο Ινστιτούτο Θεάτρου Σούκιν. Εκεί, κατά την προθέρμανση, οι καθηγητές βάζανε τους φοιτητές να πηδάνε τα εμπόδια από πέντε - επτά τραπέζια στη σειρά. Ο ακραίος χορός επί της σκηνής διαφέρει ελάχιστα από αυτές τις ασκήσεις. «Μας ρωτάνε που θα χρειαστούμε αυτές τις ικανότητες; Οι περισσότεροι δεν τις χρειάστηκαν, αυτοί οι συγκεκριμένοι όμως τις αξιοποίησαν», - λέει ο πρύτανης του Ινστιτούτο Θεάτρου Σούκιν, Ευγκένι Κνιάζεβ. Ο ίδιος ο Ευγκένι Κνιάζεβ ήταν έτοιμος να παραιτηθεί όταν του πρότειναν τον ρόλο του Καρένιν. Ο ρόλος είναι όχι μόνο χορευτικός, αλλά και μπορεί να σχετίζεται με τραύματα... Και δεν στάθηκε ποτέ στη μπάρα μπαλέτου, δεν πήδαγε τα εμπόδια - τραπέζια. Πήγαινε στην πρώτη πρόβα και σκεφτόταν πως να αρνηθεί. Αλλά αφού είδε την σκηνή των αγώνων στο ιπποδρόμιο, δέχτηκε την πρόταση. «Σκέφτηκα, αν αυτό που διάβασα στον Τολστόι μπορεί να εκφραστεί με το σώμα, γιατί να μη δοκιμάσω; Πότε θα μου δοθεί θα δώσει μια τέτοια ευκαιρία στη ζωή; – λέει ο Ευγκένι Κνιάζεβ, - Και μου δίνεται τέτοια ευκαιρία, για αυτό δέχτηκα τη πρόταση». Ο Ντμίτρι Σολομίκιν επίσης δεν έχασε την ευκαιρία του. Ανέλαβε τον ρόλο του Βρόνσκι χωρίς δισταγμό. Στην συνάντηση με δημοσιογράφους παραδέχτηκε: δεν είχε χορέψει ποτέ πριν. «Ο Βρόνσκι δεν χόρευε πουθενά, δεν έχει εκπαίδευση μπαλέτου, δεν στάθηκε ποτέ στη μπάρα μπαλέτου, δεν είχε εμπειρία στον χορό, μόνο στη δράμα», - σημειώνει ο Ντμίτρι Σολόμικιν.
Τηλεοπτικό κανάλι ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Ιούνιος 2018
«Όλη τη ζωή μου ασχολούμαι με το είδος του σωματικού θεάτρου. Να πω ειλικρινά, ποτέ δεν με ενδιέφερε πως να ονομαστούν οι παραγωγές μου - δράμα, μπαλέτο ή κάπως αλλιώς. Θέλω να δημιουργήσω ένα ζωντανό θέατρο, ενώ δεν έχει σημασία με ποιους τρόπους το πετυχαίνω", δήλωσε η Χόλινα στο RIA Novosti.
RIA Novosti
Ιούνιος 2018
Η πλούσια χορογραφία της - η παράσταση είναι αρκετά γεμάτη και πλούσια σε ιδέες - δείχνει να εμπνέεται από πολλά γνωστά παραδείγματα: πότε εμφανίζεται η σκιά της Πίνα Μπάους, πότε θυμόμαστε τις γεμάτες πάθος πλαστικές «εκρήξεις» του Μπορίς Έιφμαν, πότε τους αθλητικούς χορούς από το πατινάζ. ...Γενικά είναι μια «Άννα Κανέρινα» την οποία παρακολουθείς, μαντεύοντας τις σκηνές - κλειδιά πως θα γίνουν τα άλματα, πως θα μοιράσουν το παιδάκι, τέλος, πως θα παραστήσουν το τραίνο. Όλα αυτά υπάρχουν, όλα τα έχουν σκεφτεί, οι ηθοποιοί, κυριολεκτικά, πετάνε χορεύοντας, και αυτό είναι εκείνο ακριβώς που χρειάζεται στο κοινό του θεάτρου, ώστε όπως η διπλανή μου στην πρεμιέρα, είπε με νόημα στη φίλη της «Εκπληκτικό, αν χορεύουν έτσι, δεν καταλαβαίνω, γιατί τότε θα πρέπει να έχουμε και το θέατρο Μπολσόι».
Ρομάν Νοτλζάνσκι - Εφημερίδα «Κομερσάντ»
Ιούνιος 2018
Θέατρο Μπολσόι, τρέμετε! Είναι αλήθεια ότι την «Άννα Καρένινα» την είχαμε δει παλαιότερα στο θέατρο Μπολσόι και στο θέατρο του Μπορίς Έιφμαν. Θα συμφωνήσετε όμως ότι επρόκειτο για θιάσους μπαλέτου. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με ηθοποιούς, γαλουχημένους στο σχολείο της δραματουργίας. Ωστόσο, όπως φαίνεται όλες αυτές οι κινήσεις είναι εξαιρετικά συμβατικές. Οι ηθοποιοί του Βαχτάνγκοφ παίζουν τους ρόλους τους, θαρρείς και μόλις έχουν αποφοιτήσει από τη σχολή χορού. Και μάλιστα δεν μπορεί καν να γίνει λόγος για οποιαδήποτε συγκατάβαση: και η χορογραφία, και η εσωτερική πληρότητα, και η προσοχή προς τις ψυχολογικές λεπτομέρειες - όλα βρίσκονται στο μέγιστο δυνατό σημείο επαγγελματισμού! Τι γοητεία, τι συγχρονισμός! Ορμητικό τέμπο και ρυθμός! Κοστούμια, χτενίσματα, μιμική! εκείνοι που γνωρίζουν καλά το μυθιστόρημα, νομίζουν πως οι ηθοποιοί δεν κινούνται απλά στο χώρο, αλλά απαγγέλουν και το κείμενο του Τολστόι.
Μπορίς Πογιουρόφσκι
Ιούνιος 2018
Η Άννα περίμενε το τραίνο. Από τη Λιθουανία. Η παράσταση διαρκεί 2 ώρες, αλλά υπνωτισμένος ο θεατής από τη θεατρική μυσταγωγία του χορού, δεν προσέχει πως περνάει η ώρα, πράγμα το οποίο οφείλεται στον Ρίμας Τούμινας. Στην «Άννα Καρένινα» όλοι χορεύουν με τη μουσική του Σνίτκε. Αν βέβαια μπορούμε να χαρακτηρίσουμε όλα αυτά με τη λέξη «χορός». Εδώ συμβαίνει κάτι το ιδιαίτερο - η συνύπαρξη του δράματος, της μιμικής, του χορού, του μπαλέτου στην κλασσική του μορφή. Η παλιότερη γενιά θυμάται πως σπάρασσε ο θεατής με την Μάγια Πλιτσέσκαγια στο μπαλέτο του Θεάτρου Μπολσόι «Άννα Καρένινα». Τώρα θα τρέχουν στο θέατρο Βατχάνγκοφ, όπου αρμονικά ταίριαξαν το λογοτεχνικό κείμενο, η πανέμορφη μουσική, η ταλαντούχα σκηνοθεσία και η υποκριτική ενσάρκωση.
Ντίνας Ραντμπέλ - Εφημερίδα «Τρούντ»
Ιούνιος 2018
Η «Άννα Καρένινα» σε μπαλέτο. Αυτή η ανάγνωση του μυθιστορήματος του Λέοντα Τολστόι είναι ασυνήθιστη για το θέατρο. Στην παράσταση της λιθουανής χορογράφου Αντζελίκα Χόλινα η γλώσσα του χορού, της χειρονομίας και η μουσική του Σνίτκε αντικατέστησαν ολοκληρωτικά τη λογοτεχνική γλώσσα του μεγάλου αυτού έργου. Στην παράσταση «Άννα Καρένινα» ηθοποιοί του δραματικού θεάτρου αποκαλύπτουν μια αναπάντεχη πλευρά τους. Στη τέχνη του χορού δεν υστερούν σε τίποτα από τους επαγγελματίες χορευτές. Υπερτερούν όμως κατά πολύ στην εκφραστικότητα των ρόλων και στη συναισθηματική τους φόρτιση.
Η Φωνή της Ρωσίας
Ιούνιος 2018
Η χρήση καρεκλών στην παράσταση ως βασικό συστατικό στοιχείο του σκηνικού βοήθησε έτι περαιτέρω την υπογράμμιση της θνητότητας, τον μηχανιστικό κόσμο. Ο χτύπος των καρεκλών δημιουργεί εκείνο το ρυθμό, στον οποίο υποχρεώνεται να υποταχθεί το τραίνο, παρασύροντας στο διάβα του κάθε τι που είναι ανοίκειο, δεν υπόκειται στην εξουσία των παραδόσεων και των κανόνων, πνίγει το υψιπετές «Pie Jesu», σβήνοντας το ίχνος της πανέμορφης και υπομονετικής Άννας Καρένινα.
Τηλεοπτικός Σταθμός «Κέντρο»
Ιούνιος 2018
Ηθοποιοί του δραματικού θεάτρου χορεύουν το μυθιστόρημα του Τολστόι. Οι ηθοποιοί του Βαχτάνγκοφ έμαθαν να χορεύουν μέσα στο χρονικό διάστημα ρεκόρ του ενάμιση μήνα. Κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών απαρνήθηκαν τις λέξεις - όλη η διάρκειας δύο ωρών παράσταση στην κίνηση και το χορό. Η χορογράφος Αντζελίκα Χόλινα δε χρειάζεται τις λέξεις. Μιλάει στη γλώσσα του χορού. Οι δημοσιογράφοι θέλησαν να μάθουν πως μέσα σε σαράντα πέντε ημέρες μπορεί κάποιος να μάθει να χορεύει έτσι. Η Αντζελίκα σεμνά και λακωνικά σημείωσε: «Ξέρουν να μαθαίνουν, κι εγώ ξέρω να διδάσκω».
Τηλεοπτικός Σταθμός «Κουλτούρα»
Ιούνιος 2018
Από την πρώτη στιγμή, όταν η αυλαία ανοίγει σαν να πέφτει κεραυνός, με το παγωμένο σύνολο που με παρέπεμψε σε εικόνες από τον «Επιθεωρητή» του Μέγιερχολντ, μέχρι την τελευταία, τη σκηνή της αυτοκτονίας - που εμένα με έκανε να ξεσπάσω σε λυγμούς-, όπου το τρένο είναι μόνον ήχος -ήχος που παράγουν οι ηθοποιοί με καρέκλες που τις βροντούν στο σανίδι με ρυθμό ατμομηχανής, τι εύρημα!... είναι ανάμεσα στις σκηνές που δεν θα ξεχάσω ποτέ.
Γιώργος Σαρηγιάννης, Το Τέταρτο κουδούνι
Ιούνιος 2018
Media
Παραγωγή

PRIME ENTERTAINMENT LTD

Διεύθυνση
Ι. Αποστολοπούλου 64
Πόλη
ΧΑΛΑΝΔΡΙ
T.K.
15231
Τηλέφωνο
2118005141
Email
primeentertainmentltd@gmail.com
ΔΟΥ
ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΦΜ
997521351
Εκδηλώσεις
  • Άννα Καρένινα - Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Επιλογή εκδήλωσης

Πεμ, 6/9
21:00
Άννα Καρένινα Ωδείο Ηρώδου Αττικού - Αθήνα, Αττική
22,00€ - 78,00€

Επιλογή θέσης

Πληροφορίες

Εισάγετε τον κωδικό προσφοράς:
Εφαρμογή
Επιλογή εισιτηρίων

Παρακαλώ επιλέξτε το πλήθος των εισιτηρίων που επιθυμείτε.

  1. Οι θέσεις προστέθηκαν με επιτυχία.
    Διαλέξετε απο τις διαθέσιμες έκπτωσεις ή διαγράψτε όσες θέσεις δεν θέλετε.
    Τέλος πατήστε "Συνέχεια" για να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα της κράτησης.

  1. Αυτός είναι ο τιμοκατάλογος της εκδήλωσης. Κάθε ζώνη τιμών αντιστοιχεί σε ένα ή περισσότερα διαζώματα στην κάτοψη. Συμβουλευτείτε τον χρωματισμό της ζώνης για την επιλογή διάζωματος.

  2. Επιλέξτε τις θέσεις που επιθυμείτε, πατώντας πάνω σε κάθε μια.

  3. Οι επιλεγμένες θέσεις εμφανίζονται κάτω απο την ζώνη τιμών που ανήκουν. Σε αυτό το σημείο έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε απο τις διαθέσιμες εκπτώσεις ή να αφαιρέσετε όσες θέσεις δεν θέλετε.

  4. Το συνολικό κόστος των εισιτηρίων ανανεώνεται αυτόματα με κάθε προσθήκη/αφαίρεση θέσης ή αλλαγή έκπτωσης.

  5. Πατήστε "Συνέχεια" για να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα της κράτησης.

Συμπληρώστε τα στοιχεία όπως φαίνονται στην κάρτα διαρκείας:
Όνομα: * Επώνυμο: *
Διάζωμα/Τμήμα: * Σειρά: * Θέση: *
Αναζήτηση
Online booking requires cookies.
Please click here to continue.