Ο Άνθρωπος Ελέφαντας
Περιγραφή

Ο Πολυχώρος Vault παρουσιάζει

το αριστούργημα

του

Bernard Pomerance

«Ο Άνθρωπος Ελέφαντας»

σε

διασκευή - σκηνοθεσία

Κοραή δαμάτη

Από την Παρασκευή 04 Οκτωβρίου,

κάθε

Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακές στις 18:15

Με αφορμή τα 40 χρόνια από το πρώτο του ιστορικό ανέβασμα στο Broadway (Απρίλιος του 1979 - Ιούνιος του 1981, 916 παραστάσεις), το πολυβραβευμένο έργο του Bernard Pomerance «Ο Άνθρωπος Ελέφαντας», βασισμένο στη ζωή του Τζον Μέρρικ ανεβαίνει σε διασκευή και σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη στον Πολυχώρο VAULT από τις 4 Οκτώβριου του 2019, κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακές στις 18:15


Πρόκειται για την πραγματική ιστορία του Τζον Μέρρικ γνωστού και ως Ανθρώπου Ελέφαντα, ενός τραγικά παραμορφωμένου άντρα που έζησε στο Βικτωριανό Λονδίνο το 1880. Η ζωή του υπήρξε πηγή έμπνευση για τις τέχνες και τα γράμματα.

Το έργο τιμήθηκε με τα Βραβεία Tony, Drama Desk, Obie Awards και New York Drama Critics’ Circle ως το Καλύτερο Έργο της χρονιάς το 1979. Από τότε συνεχώς παρουσιάζεται στις θεατρικές σκηνές ανά τον κόσμο, μιας κι ο ρόλος του Τζον Μέρρικ θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες υποκριτικές προκλήσεις, με μερικούς πολύ σπουδαίους ηθοποιούς να έχουν αναμετρηθεί κατά καιρούς μαζί του (David Schofield, David Bowie, Mark Hamill, Bradley Cooper κ.α). Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε το 1980 από το θέατρο Έρευνας του Δημήτρη Ποταμίτη και αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες καλλιτεχνικές και εισπρακτικές επιτυχίες του πάντα πρωτοποριακού καλλιτέχνη.
O Άνθρωπος Ελέφαντας (The Elephant Man) παρουσιάστηκε στην τηλεόραση σε σκηνοθεσία Jack Hofsiss με τους Philip Anglim, Glenn Close, κ.α (υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα και 4 βραβεία Emmy), και στον κινηματογράφο σε σκηνοθεσία David Lynch, με τους John Hurt, Anthony Hopkins, Anne Bancroft, κ.α, όπου απέσπασε οκτώ Υποψηφιότητες για Όσκαρ (Kαλύτερου Ά Ανδρικού Ρόλου, Σκηνοθεσίας, Καλύτερης Ταινίας, Σεναρίου, Κουστουμιών, Σκηνικών, Μουσικής και Μοντάζ). Η ταινία καθιέρωσε τον David Lynch ως grand auteur, αποτέλεσε σταθμό στην καριέρα του Anthony Hopkins και ανέδειξε το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του John Hurt.

Λίγα λόγια για το έργο

Πρόκειται για την ιστορία ενός άνδρα, του Τζον Μέρρικ, στη Βικτοριανή Αγγλία του 19ου αιώνα που είχε μια άνευ προηγουμένου φυσική παραμόρφωση. Όταν ο καταξιωμένος γιατρός Τριβς τον παίρνει υπό την προστασία του, για να τον απαλλάξει από έναν κόσμο καιροσκόπων και εκμετάλλευσης, εκπλήσσεται από το λαμπρό μυαλό, την ακλόνητη πίστη του και τη δίψα του για αποδοχή, αγάπη και έρωτα. Πόσο όμως ο Τζον Μέρρικ έχει αληθινά απομακρυνθεί από τα Freek Shows και από έναν κόσμο τεράτων;

Από την Αυτοβιογραφία του Τζον Μέρρικ

...“Πρωτοείδα το φως στις 5 Αυγούστου του 1860, γεννήθηκα στην Lee Street, Wharf Street, στο Leicester. Η ασθένεια δεν εκδηλώθηκε από τη γέννηση μου, άρχισε να εκδηλώνεται από τα 5 μου χρόνια.

Πήγα στο σχολείο, όπως τα άλλα παιδιά, μέχρι τα 11, 12, όταν προέκυψε η μεγαλύτερη δυστυχία της ζωής μου, ο θάνατος της μητέρας μου. Ο Θεός να την αναπαύσει, ήταν καλή μητέρα. Ο πατέρας μου ξαναπαντρεύτηκε. Η νέα του γυναίκα είχε ήδη παιδιά και, καθώς εγώ δεν ήμουν τόσο όμορφος και εξαιτίας της παραμόρφωσής μου, μου έκανε τη ζωή μαρτύριο. Όταν ήμουν 13 χρονών, για να ικανοποιήσω τη μητριά μου, έπιασα δουλειά στο Messrs, ως κατασκευαστής πούρων, και δούλεψα εκεί δυο χρόνια. Το δεξί μου χέρι, όμως, έγινε τόσο βαρύ, που υποχρεώθηκα να σταματήσω. Βγήκα ξανά να βρω δουλειά, όμως κανείς δεν με προσλάμβανε, έτσι ανάπηρος και παραμορφωμένος καθώς ήμουν. Όταν πήγαινα στο σπίτι για φαγητό, η μητριά μου έλεγε πως δεν είχα ψάξει για δουλειά. Πολλές φορές δεν επέστρεφα στο σπίτι κι έμενα στο δρόμο πεινασμένος. Όταν πήγαινα, τα μισά γεύματα που μου σέρβιρε συνοδεύονταν με το ειρωνικό σχόλιο” Είναι πολύ περισσότερο απ' ότι μπορείς να κερδίσεις”.

 Ανήμπορος να βρω δουλειά, καθώς ήμουν, ο πατέρας μου, μου πήρε μια άδεια μικροπωλητή, αλλά όντας παραμορφωμένος, ο κόσμος δεν πλησίαζε τον πάγκο μου να αγοράσει. Κατά συνέπεια της άρρωστης τύχης μου, η ζωή μου ξανάγινε κόλαση. Αποφάσισα να φύγω και να ζήσω μόνος, αλλά είχα παραμορφωθεί σε τέτοιο βαθμό που όταν κυκλοφορούσα, μαζευόταν πλήθος ανθρώπων γύρω μου. Σκέφτηκα να εκθέτομαι στη χώρα για να βγάλω τα προς το ζην”...

Τζον Μέρρικ


Τι ήταν τα Freak Shows;

Τα Freak Shows ξεκίνησαν στην Αγγλία το 1550. Αργότερα επεκτάθηκαν και σε άλλες χώρες φτάνοντας μέχρι την Αμερική, «διασκεδάζοντας» τους περίεργους πελάτες που συνέρρεαν σ’ αυτές τις καθαρά εμπορικές πετυχημένες επιχειρήσεις! Τα Freak Shows κράτησαν σχεδόν μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα και έκρυβαν την πιο σκληρή και αποτρόπαιη πραγματικότητα. Άνθρωποι με γενετικές ασθένειες και παραμορφώσεις γίνονταν αντικείμενα εκμετάλλευσης από αδίστακτους τυχοδιώκτες, οι οποίοι κερδοσκοπούσαν από την διαφορετικότητα αυτών των ανθρώπων. Τους κολλούσαν την ταμπέλα «τέρατα» και τους έβγαζαν στη «showbiz» για να δει ο κόσμος από κοντά τις γενετικές ανωμαλίες και τους κληρονομικούς εκφυλισμούς που μπορεί να είχε κάποιος άνθρωπος. Οι επιτήδειοι «θιασάρχες», εκμεταλλευόμενοι την περιέργεια του κόσμου, περιδιάβαιναν την υφήλιο με περιπλανώμενους θιάσους, τα διαβόητα freak shows, περιφέροντας με καμάρι τη ζοφερή τους πραμάτεια, για να ξεδιψάσουν την ακόρεστη δίψα του φιλοπερίεργου κοινού για θεάματα έξω από τα συνηθισμένα.

Από την Αυτοβιογραφία του Τζον Μέρρικ

...“Πρωτοείδα το φως στις 5 Αυγούστου του 1860, γεννήθηκα στην Lee Street, Wharf Street, στο Leicester. Η ασθένεια δεν εκδηλώθηκε από τη γέννηση μου, άρχισε να εκδηλώνεται από τα 5 μου χρόνια.

Πήγα στο σχολείο, όπως τα άλλα παιδιά, μέχρι τα 11, 12, όταν προέκυψε η μεγαλύτερη δυστυχία της ζωής μου, ο θάνατος της μητέρας μου. Ο Θεός να την αναπαύσει, ήταν καλή μητέρα. Ο πατέρας μου ξαναπαντρεύτηκε. Η νέα του γυναίκα είχε ήδη παιδιά και, καθώς εγώ δεν ήμουν τόσο όμορφος και εξαιτίας της παραμόρφωσής μου, μου έκανε τη ζωή μαρτύριο. Όταν ήμουν 13 χρονών, για να ικανοποιήσω τη μητριά μου, έπιασα δουλειά στο Messrs, ως κατασκευαστής πούρων, και δούλεψα εκεί δυο χρόνια. Το δεξί μου χέρι, όμως, έγινε τόσο βαρύ, που υποχρεώθηκα να σταματήσω. Βγήκα ξανά να βρω δουλειά, όμως κανείς δεν με προσλάμβανε, έτσι ανάπηρος και παραμορφωμένος καθώς ήμουν. Όταν πήγαινα στο σπίτι για φαγητό, η μητριά μου έλεγε πως δεν είχα ψάξει για δουλειά. Πολλές φορές δεν επέστρεφα στο σπίτι κι έμενα στο δρόμο πεινασμένος. Όταν πήγαινα, τα μισά γεύματα που μου σέρβιρε συνοδεύονταν με το ειρωνικό σχόλιο” Είναι πολύ περισσότερο απ' ότι μπορείς να κερδίσεις”.

 Ανήμπορος να βρω δουλειά, καθώς ήμουν, ο πατέρας μου, μου πήρε μια άδεια μικροπωλητή, αλλά όντας παραμορφωμένος, ο κόσμος δεν πλησίαζε τον πάγκο μου να αγοράσει. Κατά συνέπεια της άρρωστης τύχης μου, η ζωή μου ξανάγινε κόλαση. Αποφάσισα να φύγω και να ζήσω μόνος, αλλά είχα παραμορφωθεί σε τέτοιο βαθμό που όταν κυκλοφορούσα, μαζευόταν πλήθος ανθρώπων γύρω μου. Σκέφτηκα να εκθέτομαι στη χώρα για να βγάλω τα προς το ζην”...

Τζον Μέρρικ

Κείμενο του Κοραή Δαμάτη για την παράσταση, Άνθρωπος Ελέφαντας

Όψη στον καθρέφτη

Άνθρωπος δύσμορφος ίσον άνθρωπος απωθητικός, αποκρουστικός, άσχημος.

Αποκλίνουσα όψη, ίσον τρομαχτική όψη.

Ή, γελοία όψη. Γκροτέσκα.

Πολύ μακριά απ’ τη δική μας μορφή, απ’ τη μορφή αγαπημένων μας.

Πολύ μακριά απ’ αυτό που μάς μάθανε να θεωρούμε φυσιολογικό.

Άρα, ένα λάθος. Μια κατάρα που δεν είναι δικιά μας. Οργή Θεού.

Μια θεϊκή τιμωρία ίσως. Μια πυκνή σκοτεινιά που μας τρομάζει.

Οπότε, στο φόβο, στον τρόμο και την αποστροφή που μας προκαλεί αυτό που θεωρούμε δύσμορφο, άσχημο, και λάθος, μία είναι η λύση: η βίαιη εξαφάνισή του.

Η παντελής εξάλειψή του από το βλέμμα μας, το χώρο μας και τη ζωή μας.

Και σε μια πιο θαρρετή και δυναμική απόφασή μας, καλά θα ήταν,

η εξαφάνισή του από προσώπου γης.

Στο πυρ το εξώτερον οι αποκλίνοντες.

Στις θρησκευτικές κολάσεις οι θέσεις των δύσμορφων.

Μαζί με τα τέρατα του Ιερώνυμου Μπος.

Στην κόλαση του Μιχαήλ Άγγελου και στο χάρτη του Μποτιτσέλι,

στην τερατώδη αγωνία του Αγίου Αντωνίου και στις ξυλογραφίες της Αποκάλυψης του Ιωάννη του Ντύρερ.

Και μετά από τις κάθε είδους τερατογενέσεις ανά τους αιώνες και την σκληρή, ως επί το πλείστον, αντιμετώπισή τους, μετά τους δύσμορφους γελωτοποιούς του Μεσαίωνα, μετά από τον δύστυχο κωδωνοκρούστη της Νοτρ Νταμ, φτάνουμε στον 17ο αιώνα όπου η επιστήμη αρχίζει να υιοθετεί το δύσμορφο «ως αισθητικά απωθητικό μεν, αλλά διανοητικά ερεθιστικό δε».

Ο θίασος των ανθρώπων, μετά την απομάκρυνση του Τζων Μέρρικ απ’ τους δρόμους και τα πανηγύρια και την μόνιμη διαμονή του στο νοσοκομείο του Λονδίνου, αποφασίζει να κρύψει την απέχθειά του, να σταματήσει τους διωγμούς, τις κάθε είδους βαναυσότητες, το ξύλο και τη χλεύη, και να επιδείξει καλοσύνη και μεγαλοψυχία. Και μετά ακολούθησε κι ο θίασος των πρωταγωνιστών της υψηλής κοινωνίας, που αποφάσισε κι αυτός να κρύψει πίσω από συμβατικά χαμόγελα τον πουριτανισμό του, τον άκρατο συντηρητισμό του, το φόβο και την απέχθεια που του προκαλεί το διαφορετικό, και να αντιμετωπίσει τη φρίκη φορώντας ευγενικές μάσκες επισκεπτόμενος κατά συρροή το τουριστικό αξιοθέατο, δωρίζοντας πολύτιμα δώρα στη παραμορφωμένη μασκώτ του Λονδρέζικου νοσοκομείου, μήπως και πείσει για την ανωτερότητα του ανθρωπισμού του.

Ένα πρωινό άνοιξης, ο Τζων Μέρρικ, την ώρα που ξυπνάνε τα πουλιά, αποφάσισε ότι κουράστηκε, ότι δεν ήθελε άλλο να ζήσει, και τό ‘σκασε… αφήνοντάς μας από τότε να κοιταζόμαστε ακόμα στον καθρέφτη του, αναρωτώμενοι αν πρέπει να μας τρομάζει πιο πολύ η δυσμορφία μιας όψης ή η ασχήμια του μυαλού μας;

Κοραής Δαμάτης
 

Ευχαριστούμε θερμά,

την Νότα Μπενετάτου για την πολύτιμη βοήθειά της, την Shiori Matsumoto για την παραχώρηση του κεντρικού πίνακα της παράστασης.

*ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ

διαβάστε περισσότερα

  • Διάρκεια
    1:30'
  • Θέσεις
    καθήμενων
  • Θέσεις
    ΑμεΑ
Συντελεστές

Συγγραφέας: Bernard Pomerance

Μετάφραση: Μαρλένα Γεωργιάδη

Δραματουργική επεξεργασία-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης

Σκηνικά - Κοστούμια: Κοραής Δαμάτης

Μάσκες: Ελένη Σουμή

Μουσική: Μάνος Αντωνιάδης

Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα

Σχεδιασμός φωτισμών: Κοραής Δαμάτης

Βοηθός φωτιστή: Θοδωρής Μαργαρίτης

Βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Τσούτση
Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Λήδα Μεϊντάνη

Κατασκευή μάσκας Ελέφαντα: Σωκράτης Παπαδόπουλος

Κατασκευή φωτόσπαθων: Χρήστος Σάλεμ

Κατασκευές σκηνικών: Φώτης Μουρτάς

Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Trailer: Στέφανος Κοσμίδης

Επικοινωνία παράστασης : Χρύσα Ματσαγκάνη

Παραγωγή: VAULT

Διανομή

Τζων Μέρρικ (ο Άνθρωπος Ελέφαντας): Δημήτρης Καρατζιάς

Φρέντερικ Τριβς (ιατρός στο νοσοκομείο του Λονδίνου): Περικλής Μοσχολιδάκης

Κυρία Κένταλ (ηθοποιός), Σουβλίτσα: Μαρία Καβουκίδη

Ρος (μάνατζερ του Άνθρωπου Ελέφαντα) / Επίσκοπος / Γουίλ (νοσοκόμος): Στέλιος Καλαϊτζής

Καρλ Γκομ (Διευθυντής του Νοσοκομείου) / Ελεγκτής: Μιχάλης Καλιότσος

Άνδρας στο τσίρκο / Άγγλος Αστυνομικός, Σνορκ (νοσοκόμος): Αντώνης Καραθανασόπουλος

Δις Σάντουιτς / Σουβλίτσα: Σοφία Ρούβα

Κριτικές

... “Η παράσταση είναι μια έκρηξη εικαστικότητας και ευγενικών συναισθημάτων, καταπληκτικοί φωτισμοί, υπέροχα κοστούμια και μάσκες, μουσική υψηλού επιπέδου. Ερμηνευτικά, δεν μπορώ να μην ξεχωρίσω τον Δημήτρη Καρατζιά, που κάνει αυτό τον άθλο. Πολύ τολμηρή απόφαση να κάνει αυτόν τον ρόλο και το αποτέλεσμα τον δικαιώνει απόλυτα!”...

Theodore a.k.a (Sin Radio)
Νοέμβριος 2019
... “Μια παράσταση που μας διδάσκει πώς είναι αναγκαίο να προσπερνάμε το περίβλημα, να δίνουμε περισσότερη έμφαση στο είναι, στο ποιόν ενός ανθρώπου, διότι σε πολλές περιπτώσεις, όπως αποδεικνύει πανηγυρικά και ο άνθρωπος ελέφαντας, τα φαινόμενα απατούν”...
Αγγελική Σπυροπούλου (Young People)
Νοέμβριος 2019
... “Μέσα από μια αφοπλιστική απλότητα και μια εντυπωσιακή ερμηνευτική επάρκεια ο Καρατζιάς, παραδίδει έναν Μέρικ πρωτόγονο κι εκλεπτυσμένο ταυτόχρονα, μελαγχολικό κι εκστατικό, απελπισμένο και έμπλεο ευγνωμοσύνης, συμπαγή και εύθραυστο, με μια συγκρατημένη αλλά σπαρακτική θλίψη, ισσοροπώντας στην εντέλεια τις αντιθέσεις της σύνθετης ψυχοσύνθεσης του και αναδεικνύοντας την πλούσια γκάμα των συναισθημάτων του. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί δούλεψαν με συνέπεια πάνω στη σκηνοθετική γραμμή αναδεικνύοντας στην εντέλεια τις υποκριτικές και κινησιολογικές τους αρετές και λειτουργώντας με σκηνική χημεία σ’ ένα αναπόσπαστο, πειθαρχημένο και καλά οργανωμένο σύνολο”...
Μαρία Κυριάκη (Επί Σκηνής)
Νοέμβριος 2019

... “Ο Δημήτρης Καρατζιάς, ερμηνεύει με μοναδική πειθαρχία τον Τζον Μέρικ. Η εξαιρετική γλυπτική κατασκευή που φορά στο κεφάλι αλλά και στο χέρι, σε συνδυασμό με την φωνητική – ηχητική ερμηνεία της σωματικής ταλαιπωρίας του Τζον, ανάγουν την ερμηνεία του σε πρωταθλητισμό”... 

Νάγια Παπαπάνου (Boem radio)
Νοέμβριος 2019
...“Δοκίμιο ανθρωπιάς η παράσταση αυτή από τον Κοραή Δαμάτη, που στοχεύει στη στηλίτευση της ανθρώπινης βαρβαρότητας και ηθικής κατάπτωσης σε όλες τις εποχές. Ο ψυχικός τραυματισμός, το συναίσθημα της στέρησης, το κοινωνικό κατηγορώ, ο ιδρυματισμός από τη μια, αλλά και η μεγαλοψυχία και η συγχώρηση, το υψηλό φρόνημα, η ευφυία, η δημιουργικότητα, η ευαισθησία, η ποιητική στόφα και η εσωτερική πειθαρχία από την άλλη, είναι τα ψυχικά γνωρίσματα αυτής της θεατρικής περσόνας που αναδεικνύει ο Δημήτρης Καρατζιάς, παράλληλα με τη δυσμορφία, την ασθματική εκφορά του λόγου, το πνίγος που απαιτεί η απόδοση της βρογχοπνευμονίας και τη στρέβλωση των μελών που επιτάσσει ο ρόλος... Αποκάλυψη της παράστασης είναι η σπάνια ερμηνεία της Μαρίας Καβουκίδη. θαυμάσια επιλογή ποικίλων μουσικών δρόμων από το Μάνο Αντωνιάδη...
Νίκος Ξένιος (Book Press)
Νοέμβριος 2019
...“O Κοραής Δαμάτης έφτιαξε μια από τις καλύτερες παραστάσεις της σεζόν, με διεισδυτική ματιά, ωμό ρεαλισμό, τραγικότητα, ευαισθησία, έξυπνες εναλλαγές, συνδυασμός παλιού και μοντέρνου, ενδοσκόπηση, πνευματικότητα. Η ερμηνεία του Δημήτρη Καρατζιά μένει για πάντα αξέχαστη. Η κίνηση, η ομιλία, η ασθμαίνουσα αναπνοή και κυρίως η φωνή και η υποκριτική απόδοση, είναι κάτι το οποίο ανήκει σε άλλη σφαίρα. Οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών, δυνατές, μαγνητίζουν και ταυτόχρονα μαγεύουν ανοίγοντας ξεχωριστούς, εντελώς πρωτότυπους ερμηνευτικούς δρόμους. Πολλά συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα”...
Αγγελική Μπάτσου (Kallitexnes.gr)
Νοέμβριος 2019

... “O Καρατζιάς είναι τεράστιος καλλιτέχνης (η συγκίνηση που προκαλεί είναι πέρα από κάθε σύγκριση), ένας άνθρωπος που κάνει υπερήφανο το θέατρο, τους συναδέλφους του και εμάς τους θεατές. Ο Άνθρωπος Ελέφαντας είναι μία κατακπληκτική παράσταση, η οποία θα αποτελέσει τροφή για σκέψη και η οποία ήδη θέτει υποψηφιότητα για μία από τις καλύτερες της χρονιάς”... 

Κώστας Κούλης (Noizy.gr)
Νοέμβριος 2019
... “O Δημήτρης Καρατζιάς είναι απλά συγκλονιστικός. Μια ερμηνεία δυναμική, πολλών καρατίων και άξια πολλών βραβείων. Θα το επαναλάβω. ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟΣ... Ο «Άνθρωπος Ελέφαντας» είναι μια ανυπέρβλητης ομορφιάς διαχρονική παράσταση, ένα πανάκριβο έργο τέχνης. Συναρπαστικές ερμηνείες, που θα συζητηθούν, θαυμάσια και πλούσια κοστούμια. Πρωτοποριακή σκηνοθεσία, θεσπέσια μουσική. Είναι μία από τις καλύτερες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Μην την χάσετε!”...
Βίβιαν Μητσάκου(Theater project 365)
Νοέμβριος 2019
... “Eπίκαιρο, με κείμενο δυναμίτη, εύστοχη μετάφραση και σκηνοθεσία στιβαρή, η παράσταση αποτελεί εκκωφαντική διαμαρτυρία απέναντι σε κάθε «τοίχο», οποιουδήποτε χρώματος, υλικού ή διάστασης. Θεατρική δημιουργία, ξεκάθαρη, χωρίς μελοδραματισμούς, αφήνει το αποτύπωμά της. Μία θεατρική παραγωγή αιρετική, με ανθρώπινο χαρακτήρα”...
Ζωή Τόλη (Enetpress.gr)
Νοέμβριος 2019
... “Αριστούργημα!!! Αν και είναι ακόμη η αρχή της θεατρικής σεζόν, εικάζω ότι θα είναι μία από τις καλλίτερες παραστάσεις της χρονιάς! Τα κουστούμια και τα σκηνικά εξαιρετικά, οι μάσκες εικαστικά καταπληκτικές! Η μουσική μια επίδειξη της δύναμης και ποιότητας του Μάνου Αντωνιάδη. Ο Δημήτρης Καρατζιάς περιέβαλε το ρόλο με λεπτότητα, ευγένεια κι ευπρέπεια, σε μια αλησμόνητη απόδοση, βέβαιο ότι κατέβαλε αξιοθαύμαστη υπερ-προσπάθεια”...
Βικτώρια Πέππα (Quinta)
Νοέμβριος 2019
... “Ο Κοραής Δαμάτης έχοντας στα χέρια του ένα τέτοιο έργο αριστούργημα, κινείται σε υψηλότερα επίπεδα έκφρασης και δημιουργίας και οικοδομεί μια συγκλονιστική παράσταση. Ο Δημήτρης Καρατζιάς υπήρξε απλά συγκλονιστικός. Με χειρουργική ακρίβεια αποδίδει αριστοτεχνικά το κινητικό μέρος του Τζον Μέρρικ, την δύσκολη άρθρωσή του, την ασθματική του κατάσταση. Εκείνο όμως που κατάφερε στον ύψιστο βαθμό, ήταν να αναδείξει τον ψυχικό του κόσμο με αληθοφάνεια, χωρίς ίχνος υπερβολής, με καθαρότητα. Υπήρξε πραγματικά ανατριχιαστικός μ’ αυτή τη σπουδαία του ερμηνεία. Άρτιο το εικαστικό μέρος της παράστασης, οι μάσκες αληθινά έργα Τέχνης. Η αριστουργηματική μουσική του Μάνου Αντωνιάδη αληθινό μουσικό έργο Τέχνης. Σπεύσατε!”... 
Μαριλιάνα Ρηγοπούλου (Fragilemag.gr)
Οκτώβριος 2019
...“Πολύ εμπνευσμένη η μεταφορά από τον Κοραή Δαμάτη, με τον Δημήτρη Καρατζιά στον ομώνυμο ρόλο σε μια αριστοτεχνική ερμηνεία. Ερμηνείες καλοκουρδισμένες από έναν θίασο που κατάφερε να μας ταξιδέψει, να μας συγκινήσει και να μας αφυπνίσει”
Βαγγέλης Λιακόγκονας (Lifo.gr / Aixmi.gr)
Οκτώβριος 2019
...“Ένα έργο διαχρονικό με πάντα επίκαιρο προβληματισμό γύρω από τη φύση του ανθρώπου, σε μια αποκαλυπτική παράσταση (θαυμάσια κοστούμια, αριστουργηματικές μάσκες) με την εμπνευσμένη σκηνοθεσία του Κοραή Δαμάτη. Ο Άνθρωπος ελέφαντας ενσαρκώθηκε με λεπτότητα και βαθειά μελέτη από την Δημήτρη Καρατζιά. Μια συγκινητική ερμηνεία, ενός μεγάλου ρόλου σε μια μικρή σκηνή....
Μαρία Μαρή (θεατρομανία.gr)
Οκτώβριος 2019
... «Ο άνθρωπος ελέφαντας» μας ανοίγει ένα μαγικό κόσμο, ένα κόσμο τρυφερότητας, ευαισθησίας, αισθητικής και συγκίνησης. Μια εικαστική έκρηξη, τόσο στο πρώτο επίπεδο της εικόνας, όσο και στη πορεία της στα έγκατα της ανθρώπινης ψυχής. Η παράσταση έχει εξαιρετικές στιγμές, αιχμηρό λόγο, και κοφτερές ερμηνείες, που σίγουρα θα συζητηθεί και που θα μείνει ως παράσταση αναφοράς. Δεκαεπτά μάσκες – κομψοτεχνήματα υψηλής αισθητικής, μετατρέπουν τη σκηνή σε ένα τοπίο μαγείας, χάρης και ομορφιάς. Ο Δημήτρης Καρατζιάς γίνεται ο Άνθρωπος-Ελέφαντας, έχει μελετήσει εξονυχιστικά τον ήρωα, μεταλλάσσοντας φωνή, χροιά και τόνο, και καταφέρνει να ανασύρει στη σκηνή ό,τι ομορφότερο έχει καλά κρυμμένο ο ήρωας του. Μια ερμηνεία, που θα συζητηθεί...
Κώστας Ζήσης (Tetragwno.gr)
Οκτώβριος 2019
... Εμπνευσμένη, ατμοσφαιρική και δυνατή η παράσταση του Κοραή Δαμάτη, με γρήγορες εναλλαγές, ενιαία αισθητική και εύστοχες ερμηνείες. Λάμπει ο Μέρρικ του Δημήτρη Καρατζιά. Συγκινητικός, εκφραστικός με κάθε τρόπο, καθόλου υπερβολικός. Χρησιμοποιεί το σώμα, την αναπνοή και τον λόγο του για να επικοινωνήσει την ευγένεια και την απελπισία αυτής της φυλακισμένης ψυχής. Δίπλα του κινείται με ερμηνευτική ετοιμότητα και αμεσότητα η υπόλοιπη ομάδα
Ιωάννα Βαρδαλαχάκη (Clickatlife)
Οκτώβριος 2019

...Παράσταση σταθμός “O Άνθρωπος Eλέφαντας” στο VAULT. Σκηνοθετική, εικαστική κι ερμηνευτική πανδαισία καθώς το αριστούργημα του Bernard Pomerance ευτύχησε στην παράσταση που σκηνοθέτησε ο Κοραής Δαμάτης. Στο κείμενο υψώνονται τεράστια θέματα, που αναδείχτηκαν ακέραια στην παράσταση και υπάρχουν και στους ρόλους, που έτυχαν εξαιρετικής ερμηνείας από τους ηθοποιούς. Τα κοστούμια και οι μάσκες είναι αληθινά έργα τέχνης. Με έναν ερμηνευτικό-στην κυριολεξία- άθλο, ο Καρατζιάς επέδωσε τη σωματική βάσανο του ήρωα, τα ψυχικά του τραύματα αλλά και τα προτερήματά του. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους...

Νίκος Μπατσικανής (Palmografos.com)
Οκτώβριος 2019
... “Η παράσταση αυτή είναι μεγάλη γιορτή και για τον άνθρωπο και για το ελληνικό θέατρο. Τα Κοστούμια θα ζήλευαν πολλοί επώνυμοι οίκοι μόδας. Οι Μάσκες είναι κυριολεκτικά έργο τέχνης. Ο ρόλος του Δημήτρη Καρατζιά αυτός είναι από αυτούς που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ, τον ευχαριστούμε. Δεν ξέρω τι να πρωτοθαυμάσω από όλα όσα έκανε ο Κοραής Δαμάτης. Είχε να δαμάσει ένα άγριο ζώο: Έναν Άνθρωπο – Ελέφαντα. Και τα κατάφερε απόλυτα. Έφτιαξε ένα ποίημα”…
Παναγιώτης Μήλας (Catisart.gr)
Οκτώβριος 2019

... “Ο Κοραής Δαμάτης φωτίζει με τη σκηνοθεσία του όχι μόνο την παραμόρφωση του κεντρικού ήρωα, αλλά και την κρυφή αλλοίωση που υφίστανται όλοι οι «κανονικοί» άνθρωποι που περιβάλλουν τον Μέρρικ, που υποδύεται ο Δημήτρης Καρατζιάς, η κινησιολογία του όπως και η εκφορά του λόγου του είναι δίχως εκζήτηση, εσωτερικής «καύσης» το παίξιμό του και ουσιαστικά, μέσω του στρεβλωμένου του σαρκίου, αναφύεται η πνευματική του καθαρότητα. Άκρως λειτουργικοί στους ρόλους τους και οι υπόλοιποι ηθοποιοί. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στα κοστούμια και στις μάσκες”... 

Διονύσης Μαρίνος (Andro.gr)
Οκτώβριος 2019

... “Mια παράσταση αισθητικά εκρηκτική, που διεισδύει στα βάθη του ανθρώπινου θυμικού, δημιουργεί σοκ και δέος στον θεατή, που φεύγοντας από το θέατρο, θα την κουβαλάει πάντα μέσα του στο διηνεκές του βίου του. Εξαιρετική μνεία αξίζει. τόσο στον αξεπέραστο Δημήτρη Καρατζιά, που εξέθεσε τον εαυτό του σ’ έναν τόσο πολύπλοκο ρόλο από τον οποίο βγαίνει νικητής παίζοντας με άπαντα τα ερμηνευτικά του μέσα, όσο και στους ηθοποιούς και συντελεστές της παράστασης”...

Γιάννης Φιλιππίδης (Anemosmagazine.gr)
Οκτώβριος 2019
... “Μια παράσταση, που σίγουρα αποτελεί θεατρικό γεγονός, είναι o Άνθρωπος Ελέφαντας, τόσο διαχρονική και επίκαιρη, που μιλάει για το πόσο ατελές είναι το κορυφαίο δημιούργημα του Θεού, ο άνθρωπος. H ανθρωπότητα έχει ακόμα να κάνει πολλά βήματα στο δρόμο της εξέλιξης. Ένα μικρό βηματάκι – η παράσταση του Κοραή Δαμάτη”...
Ευγενία Κριτσεφσκαγια (Avantgarde.gr)
Οκτώβριος 2019

...Μαγευτικά συγκλονιστικός «ο Άνθρωπος Ελέφαντας», αριστουργηματικός, αξιοζήλευτος, λεπτοδουλεμένος με ακριβοθώρητη σκηνοθετική προσέγγιση και ολοκληρωμένες υποκρίσεις στο σύνολό τους. Μία άρτια καλλιτεχνική παράσταση υψηλού επιπέδου, γεμάτη έντονο λυρισμό, ρέουσες εικόνες, χειμαρρώδη συναισθήματα και αιχμηρούς διαλόγους που συν-κινεί και συνταράσσει το μέσα μας. Ο θίασος αξιοζήλευτος, προσεγμένος στην παραμικρή λεπτομέρεια, με ολοκληρωμένες, ευθύβολες ερμηνείες που ακροβατούν αριστοτεχνικά σε ύφος και διαθέσεις δικαιώνοντας την σπουδαιότητα τούτης της θεατρικής δημιουργίας. Ο Άνθρωπος Ελέφαντας του Δημήτρη Καρατζιά είναι καθηλωτικός. Ακριβής, άμεσος, καίριος, εκφραστικός. Ειδική μνεία στις μάσκες - έργα τέχνης απαράμιλλης ομορφιάς. Εξαίσια για ακόμη μία φορά η μουσική του Μάνου Αντωνιάδη. Μία παράσταση που οφείλεις να δεις για την ψυχή σου. Σπεύσατε!... 

Ντίνα Καρρά (Θεατρο.gr)
Οκτώβριος 2019
...“Ερμηνεία για βραβείο αυτή η εκφραστική έκπληξη από τον Δημήτρη Καρατζιά. Όλος ο θίασος υπέροχος, λειτουργικός, έκκεντρος και προκλητικός, διαφορετικός από την πεπατημένη και μακριά από τα εσκαμμένα. Χειροκροτήστε τους μετά μανίας. Και φυσικά, δεν γίνεται θαυμάσια παράσταση χωρίς ηρωϊκούς, αυτοθυσιαστικούς, εργατικούς, παραγωγικούς, δημιουργικούς κι εμβριθείς συντελεστές. Σε αυτό το θέατρο (VAULT) ανεβαίνουν μόνον επιτυχίες”... Kριτικός θεάτρου
Κωνσταντίνος Β. Μπούρας (Free press ipolizei.gr | Η Πόλη Ζει)
Οκτώβριος 2019
... “Το κύριο βάρος επωμίζεται ο Δημήτρης Καρατζιάς που καλείται να μετατρέψει το ανεπούλωτο τραύμα σε δύναμη, την ασχήμια σε ομορφιά, να ξεκλειδώσει το κρυφό και το απωθημένο. Και φέρει αυτό το βάρος με επιτυχία με όλες τις επιταγές αυτού του ρόλου: τον ασθμαίνοντα λόγο, τη φωνή που παλεύει να βγει και να ακουστεί, το υπερτροφικό χέρι και το σακατεμένο σώμα, τους σακατεμένους πνεύμονες και τις πληγωμένες σκέψεις. Ένας σωματικός και πνευματικός άθλος...
Γιώργος Π. Πεφάνης (CNN Greece), καθηγητής Φιλοσοφίας και θεωρίας του θεάτρου και του δράματος και κριτικός θεάτρου
Οκτώβριος 2019
... “Ο Δημήτρης Καρατζιάς, σε μια ερμηνεία κυριολεκτικά απίστευτη, αψεγάδιαστα λεπτότεχνη όσο και σπαρακτική, συμπυκνώνει τα πολλαπλά επίπεδα συμβολισμών και συνδηλώσεων που αντανακλώνται στην ύπαρξη αυτή καθαυτήν του Μέρικ. Και τα αποδίδει με βαθύ σεβασμό και αγάπη, με άκρα πειστικότητα και ευαισθησία που αιχμαλωτίζουν, φέρνοντας κάθε τόσο δάκρυα στα μάτια. Στον Άνθρωπο Ελέφαντα, του Κοραή Δαμάτη, όπου σχήματα, χρώματα, λάμψεις, φωτοσκιάσεις, ήχοι περιβάλλοντος, λόγια και μελωδίες ενορχηστρώνονται ευφυώς σ’ έναν μεθυστικό οπτικοακουστικό κυκεώνα, κυριαρχεί μια οργιώδης ατμόσφαιρα βίαιου παραμυθιού ή ονείρου, που μας παγιδεύει με τη θέλησή μας σ’ έναν αόρατο, άρρηκτο ιστό, κρατώντας μας καθηλωμένους απ’ το πρώτο ως το τελευταίο δευτερόλεπτο...
Μάριον Χωρεάνθη (diastixo.gr)
Οκτώβριος 2019
Media
Παραγωγή

Καλ. Επιχ. Εμμ. Αντωνιάδης κ ΣΙΑ Ο.Ε.

Διεύθυνση
Μελενίκου 26
Πόλη
Αθήνα
T.K.
-
Τηλέφωνο
2130356472
Email
Vaulttheatre.gr@gmail.com
ΔΟΥ
ΣΤ' ΑΘΗΝΩΝ
ΑΦΜ
800380412
Εκδηλώσεις
  • Ο Άνθρωπος Ελέφαντας - Πολυχώρος Vault

Επιλογή εκδήλωσης

Σαβ, 16/11
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Κυρ, 17/11
18:15
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Παρ, 22/11
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Σαβ, 23/11
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Κυρ, 24/11
18:15
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Παρ, 29/11
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Σαβ, 30/11
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Κυρ, 1/12
18:15
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Παρ, 6/12
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
-
Σαβ, 7/12
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Κυρ, 8/12
18:15
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Παρ, 13/12
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Σαβ, 14/12
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Κυρ, 15/12
18:15
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Παρ, 20/12
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Σαβ, 21/12
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Κυρ, 22/12
18:15
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Παρ, 27/12
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Σαβ, 28/12
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Κυρ, 29/12
18:15
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Παρ, 3/1/20
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Σαβ, 4/1/20
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Κυρ, 5/1/20
18:15
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Παρ, 10/1/20
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Σαβ, 11/1/20
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Κυρ, 12/1/20
18:15
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Παρ, 17/1/20
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Σαβ, 18/1/20
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Κυρ, 19/1/20
18:15
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Παρ, 24/1/20
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Σαβ, 25/1/20
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Κυρ, 26/1/20
18:15
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€
Παρ, 31/1/20
21:00
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας Πολυχώρος Vault - Βοτανικός, Αττική
14,00€

Επιλογή θέσης

Πληροφορίες

Εισάγετε τον κωδικό προσφοράς:
Εφαρμογή
Επιλογή εισιτηρίων

Παρακαλώ επιλέξτε το πλήθος των εισιτηρίων που επιθυμείτε.

  1. Οι θέσεις προστέθηκαν με επιτυχία.
    Διαλέξετε απο τις διαθέσιμες έκπτωσεις ή διαγράψτε όσες θέσεις δεν θέλετε.
    Τέλος πατήστε "Συνέχεια" για να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα της κράτησης.

  1. Αυτός είναι ο τιμοκατάλογος της εκδήλωσης. Κάθε ζώνη τιμών αντιστοιχεί σε ένα ή περισσότερα διαζώματα στην κάτοψη. Συμβουλευτείτε τον χρωματισμό της ζώνης για την επιλογή διάζωματος.

  2. Επιλέξτε τις θέσεις που επιθυμείτε, πατώντας πάνω σε κάθε μια.

  3. Οι επιλεγμένες θέσεις εμφανίζονται κάτω απο την ζώνη τιμών που ανήκουν. Σε αυτό το σημείο έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε απο τις διαθέσιμες εκπτώσεις ή να αφαιρέσετε όσες θέσεις δεν θέλετε.

  4. Το συνολικό κόστος των εισιτηρίων ανανεώνεται αυτόματα με κάθε προσθήκη/αφαίρεση θέσης ή αλλαγή έκπτωσης.

  5. Πατήστε "Συνέχεια" για να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα της κράτησης.

Συμπληρώστε τα στοιχεία όπως φαίνονται στην κάρτα διαρκείας:
Όνομα: * Επώνυμο: *
Διάζωμα/Τμήμα: * Σειρά: * Θέση: *
Αναζήτηση
Χρειάζεστε βοήθεια;