ΓΥΝΑΙΚΑ LOSER - Πονεμένες Ιστορίες
της Βίλης Σωτηροπούλου
Μια πότε γλυκιά, πότε πικρή, πότε αστεία και πότε δραματική Κομεντί
Από 8 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
Η πορεία της σύγχρονης γυναίκας. Από την εφηβεία στην ενηλικίωση,
από τις φιλελεύθερες του ’80 στις μοναχικές καριερίστες του 2000,
από τις μεσαίες επιτυχημένες του 2008 στις απελπισμένες του 2019.
Η θεατρική παράσταση «ΓΥΝΑΙΚΑ LOSER - πονεμένες ιστορίες» παρουσιάζεται από τη Δευτέρα 8 Μαρτίου (ώρα 18:30), ανήμερα της Ημέρας της Γυναίκας και για 10 ημέρες έως την Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021, καθημερινά on demand από το viva.gr.
Υπενθυμίζεται ότι η ΓΥΝΑΙΚΑ LOSER και οι πονεμένες ιστορίες της, παρουσιάστηκε την περασμένη σεζόν, με έναρξη την Ημέρα της Γυναίκας (8 Μαρτίου 2020), στη Θεατρική Σκηνή Καρόλου Κουν του Δήμου Αλίμου, η οποία στη συνέχεια έκλεισε λόγω της πανδημίας.
Οι γυναίκες του έργου μοιράζονται τις ιστορίες τους (οι τέσσερις ηθοποιοί παίζουν και τους ανδρικούς ρόλους) διατρέχοντας τρείς δεκαετίες και πολλά θέματα. Ο έρωτας, το σεξ, η φιλία, η ψυχανάλυση, η μοναξιά, η καριέρα, η ανεργία, η κλιμακτήριος, η άνοδος και η πτώση της μεσαίας τάξης, όλα επί τάπητος.
Η Γυναίκα Loser ακολουθεί την πορεία της σύγχρονης γυναίκας. Από την εφηβεία στην ενηλικίωση, από τις φιλελεύθερες του ’80 στις μοναχικές καριερίστες του 2000, από τις μεσαίες super επιτυχημένες του 2008 στις super απελπισμένες του 2019. Και φυσικά οι γυναίκες δεν είναι μόνες τους. Oι άνδρες, είτε μαζί είτε χώρια, βρίσκονται εκεί στο ίδιο ταξίδι, άλλοτε με γέλιο κι άλλοτε με κλάμα, σε μια διαδρομή προς τη Γνώση.
Η διαδρομή της ΓΥΝΑΙΚΑΣ LOSER
Υπενθυμίζεται ότι τη ΓΥΝΑΙΚΑ LOSER έγραψε η Βίλη Σωτηροπούλου το 2000 (το έργο κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Δωδώνη) και παρουσιάστηκε για δύο σεζόν στο Θέατρο της Ημέρας (σκηνοθεσία Γιάννης Μόρτζος). Το 2008 παρουσιάστηκε εκ νέου στο Θέατρο Χώρα (σκην. Δημήτρης Μπογδάνος). Το 2011 η συγγραφέας ‘‘πείραξε’’ το έργο κάνοντας προσθέσεις και αφαιρέσεις και ανέβηκε πάλι σε σκηνοθεσία του Δ. Μπογδάνου στο Θέατρο Eliart. Την άνοιξη του 2014 η ‘‘‘Γυναίκα loser’’ με τις ΠΟΝΕΜΕΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ της (‘’ας ανακεφαλαιώσω’’, ‘’ανδροδιώχτρα καριέρας’’ και ‘’το χρυσόψαρο μέσα στη γυάλα’’), παρουσιάστηκε σε πολλούς εναλλακτικούς χώρους, ενώ τη σεζόν 2015-2016 παρουσιάστηκε στο Θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα.
Στην online εκδοχή της παράστασης (2021) παρουσιάζονται δύο ιστορίες:
Ιστορία πρώτη: ‘‘Ας ανακεφαλαιώσω’’ ή ‘‘Οι φίλες μου οι φιλελεύθερες’’
Ιστορία δεύτερη: ‘‘H ανδροδιώχτρα καριέρας’’
Στην παράσταση ακούγονται τρία κομμάτια από την πρωτότυπη μουσική που έγραψε για την ‘‘Γυναίκα loser’’ ο Χρήστος Θηβαίος το 2000, καθώς και δύο μουσικά κομμάτια του Δημήτρη Λαλούμη.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ON LINE ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟ VIVA.GR ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗ, ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟ, ΚΡΙΤΙΚΟ κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΜΠΟΥΡΑ Διαδικτυακών παραστάσεων συνέχεια…. | Γράφειν (wordpress.com)
Αποσπάσματα κριτικών:
«Απολαυστική βιντεοσκόπηση μιας παράστασης με μακρά σκηνική διαδρομή […] Με εξημμένη την θεατρικότητα, κατάφεραν οι τέσσερις αυτές Κυρίες να σπάσουν το φράγμα της διαδικτυακής αποστασιοποίησης και να μας κάνουν να γελάσουμε, ακόμα και να συμμετέχουμε στα ερωτικά ταχυδράματά τους…». Κωνσταντίνος Μπούρας, grafei.wordpress.com
«… Στην καλύτερη παράδοση της παλιάς, καλής ‘’Ελεύθερης σκηνής’’ […] Τόσο άμεσο, τόσο καίριο κείμενο […] καιρό είχα να χαρώ [..] Μία πολύ καλή στιγμή του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου…». Γιώργος Σαρηγιάννης, Εφημερίδα «Τα Νέα» (2000)
«…Στο μικρόκοσμο της Βίλης Σωτηροπούλου τα πρόσωπα αναπτύσσουν, βάσει ενός δεμένου και ταχύρρυθμου μέτρου, τις ενδόμυχες σκέψεις εκθέτοντας τα βιώματα και τα όνειρά τους […] Ένας πλούσιος σε συναισθήματα κόσμος, παράγοντας σύστημα ευαισθησίας χωρίς να αισθηματολογεί μετ' ευτελείας…». Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης, Εφημερίδα «Ελεύθερος» (2008)
«… Θα μπορούσε να θεωρηθεί εσωτερική υπόθεση των γυναικών, ωστόσο μάς αφορά όλους αφού έχουμε γίνει μάρτυρες της αναβίωσης σεξιστικών φαλλοκρατικών στερεοτύπων που φαίνονταν εξαφανισμένα […] Το έργο είναι καλογραμμένο, ισορροπεί μεταξύ κωμωδίας και δράματος, όπως συμβαίνει στις πιο αξιόλογες κωμωδίες σε όλη την ιστορία του θεάτρου». Σπύρος Πετρίτης, Εφημερίδα «Η Εποχή» (2014)