ΠΑΤΕΡΑΣ
Περιγραφή

Η παράσταση αναβάλλεται. Θα σταλεί ενημερωτικό email στους κατόχους εισιτηρίων.

 

Θέατρο Αποθήκη

«ΠΑΤΕΡΑΣ»

Σκηνοθεσία Βασίλης Μπισμπίκης

Πρεμιέρα, Τετάρτη 9 Οκτωβρίου

Με αφορμή το κλασσικό αριστούργημα του Α. Στρίντμπεργκ, ο Βασίλης Μπισμπίκης, μετά την επιτυχία της περσινής θεατρικής χρονιάς (Άνθρωποι και ποντίκια), σκηνοθετεί την τραγική κωμωδία «Πατέρας», που θα παρουσιαστεί στο θέατρο Αποθήκη, από τον Οκτώβριο.

Η ιστορία:

Ελλάδα 2019. Παραμονή Πρωτοχρονιάς.

Κάπου στην Αθήνα, πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες ενός μεσοαστικού σπιτιού, δύο σύζυγοι θα συγκρουστούν μεταξύ τους μέχρι τελικής πτώσεως, με λάφυρο την κυριαρχία πάνω στο παιδί τους.

Ποιος από τους δύο συζύγους θα επικρατήσει τελικά; Πόσο αλώβητοι θα βγούνε από τη μάχη; Και το παιδί τους; Θα πάρει θέση ως προς την έκβαση του ενδοοικογενειακού αυτού πολέμου; Και με ποιο κόστος;

Η μάχη των δύο φύλων, το αρχετυπικό δίπολο ανδρική λογική - γυναικείο ένστικτο, ο αλληλοσπαραγμός μέσα σε μια σχέση με αιώνιο διακύβευμα την απόλυτη
επικράτηση του ενός στον άλλο και την αδιαφιλονίκητη διατήρηση της εξουσίας, οι
μικροί - ή και μεγαλύτεροι - ψυχολογικοί φόνοι που συντελούνται, ως «αναγκαίο
κακό» για «καλό σκοπό», στους κόλπους μιας καθωσπρέπει κατά τα άλλα
οικογένειας, ζωντανεύουν στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη.

Μέσα από τη διασκευή του κειμένου, η παράσταση φέρνει τον «Πατέρα» στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, με όρους ακραίου ρεαλισμού για να καταδείξει, με τις απαραίτητες δόσεις μαύρου χιούμορ, τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, απογυμνωμένες από τα φτιασίδια κάθε πιθανού καθωσπρεπισμού.

Παθογένειες, που ακόμα και σήμερα, εξακολουθούν να υπάρχουν, πίσω από τις κλειστές πόρτες.

Ημέρες – ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη & Κυριακή : 20:00

Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο : 21:00

Σάββατο απογευματινή : 18:00

Θέατρο Αποθήκη: Σαρρή 40, Ψυρρή

Τηλέφωνο : 210.3253153

 

διαβάστε περισσότερα

Κατάλληλη για θεατές άνω των 15 ετών

Ο διοργανωτής αυτής της εκδήλωσης είναι η εταιρεία: ΑΘΗΝΑΪΚΑ ΘΕΑΤΡΑ
Το Viva.gr αποτελεί μόνο την πλατφόρμα διάθεσης εισιτηρίων της εκδήλωσης. Η πολιτική αλλαγών και ακυρώσεων ορίζεται από τον διοργανωτή.
Για να δείτε πληροφορίες σχετικά με το διοργανωτή πατηστε εδώ

Συντελεστές

Συντελεστές :

Διασκευή - Δραματουργική επεξεργασία - Σκηνοθεσία : Βασίλης Μπισμπίκης

Σκηνικά – Κοστούμια : Μαρία Καραθάνου

Επιμέλεια Κίνησης: Αγγέλα Πατσέλη

Βοηθός Σκηνοθέτη : Διονύσης Κοκκοτάκης

Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή

Παραγωγή : Αθηναϊκά Θέατρα

Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά):

Μαρίνα Ασλάνογλου, Τάσος Ιορδανίδης, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Γιάννα Σταυράκη, Νικολέττα Χαρατζόγλου.

Κριτικές
«Ο «Πατέρας» στο θέατρο Αποθήκη ξεκλειδώνει όλες τις πόρτες τρυπώνοντας στα ενδότερα της ελληνικής οικογένειας και αποτυπώνοντας πειστικά τις παθογένειες της κοινωνίας μας. Είναι μια ρεαλιστική παράσταση που θα δέσει κόμπο το στομάχι σας με τον πιο αριστοτεχνικό τρόπο. Αντέχετε;»
Μαριάντζελα Ψωμαδέλλη - RADIOALCHEMY
Μάρτιος 2020
Πατέρας, σε διασκευή, δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη, ένα σκηνοθετικό, σκηνογραφικό και ερμηνευτικό επίτευγμα.

Ιανουάριος 2020
Λίλας Παπαπάσχου, ΘΕΑΘΗΝΑΙ
Ιανουάριος 2020
Ο θεατής βγαίνοντας από το θέατρο δύσκολα ξεχνά και ξεπερνά τα συναισθήματα που βίωσε. Ο Τάσος Ιορδανίδης έχει κατά καιρούς αναμετρηθεί με απαιτητικούς ρόλους, στον «Πατέρα» όμως θέτει τον πήχη τόσο ψηλά σε σημείο που ο θεατής λησμονεί ότι βρίσκεται σε παράσταση. Συγκλονιστικός. Η Μαρίνα Ασλάνογλου είναι τόσο σκληρή και αμείλικτη στο ρόλο της, που σοκάρει. Ηθοποιός με δραματική στόφα, η Ασλάνογλου μας έχει σημαδέψει και στο παρελθόν με την εσωτερικότητα και το πάθος της. Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης είναι χείμαρρος. Η Γιάννα Σταυράκη στο ρόλο της γιαγιάς προσδίδει στο ρόλο της έναν τόνο μοναξιάς, μελαγχολίας, αλλά και αρρώστιας που δεν πηγάζει μόνο από το Αλτσχάιμερ. Η Νικολέττα Χαρατζόγλου, η κόρη, έχει δυνατές συναισθηματικά στιγμές κυρίως στου διαλόγους της με τον πατέρα της. 
Νατάσα Κωνσταντινίδης (Artic.gr)
Δεκέμβριος 2019
Η σκληρή γλώσσα και η ακραία ρεαλιστική προσέγγιση που φέρνουν τον πατέρα στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα καθώς και τα θέματα που η παράσταση θίγει είναι τόσο επίκαιρα που αγγίζουν βαθειά τον θεατή και τον κάνουν να προβληματιστεί για το πώς θα αντιδρούσε σε αντίστοιχες καταστάσεις. Η Μ.Ασλάνογλου και ο Τ. Ιορδανίδης δίνουν ρεσιτάλ υποκριτικής. 
Καρολίνα Σακελλαρίου (Πρώτο Θέμα)
Δεκέμβριος 2019
Ποιο είναι το κόστος στη μάχη των δύο φύλων; Δεν θα σας το πούμε. Σπεύσατε να δείτε αυτή την υπέροχη παράσταση. 
Χρήστος Καπαδοκάκης (MAXMAG)
Δεκέμβριος 2019
Ο Μπισμπίκης επιδιώκει να αφήσει το δικό του καλλιτεχνικό στίγμα, δημιουργώντας ένα σκηνοθετικό στιλ που βασίζεται στην ανάδειξη του υπέρμετρου ρεαλισμού με ό, τι αυτός συνεπάγεται. Αυτή τη δραματική οικογένεια δυναμιτίζει ο Πατέρας, στο ρόλο του οποίου βρίσκεται δικαίως ο Τάσος Ιορδανίδης, που λειτουργεί ως η πιο δυνατή εκρηκτική ύλη της παράστασης, σε συνδυασμό με την Μαρίνα Ασλάνογλου στο ρόλο της Μητέρας, που υπερασπίζεται με πάθος τον γονικό της ρόλο στη συζυγική αναμέτρηση, αυξομειώνοντας την ένταση των συναισθημάτων όταν οι σκηνικές συνθήκες το απαιτούν.Η Νικολέτα Χαρατζόγλου στο ρόλο της επαναστάτριας κόρης βρίσκει τους ρυθμούς της στις συγκρουσιακές και στις πιο τρυφερές σκηνές με τον Πατέρα της, ενώ ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης και η Γιάννα Σταυράκη, δίνουν ξεχωριστές ερμηνείες. 
Ντέπυ Κορεντίνη (ΑΘΗΝΕΑ)
Νοέμβριος 2019
Ο Βασίλης Μπισμπίκης πέτυχε το σχεδόν ακατόρθωτο- να φέρει τον βασικό κορμό ενός κλασικού έργου στο 2019 χωρίς να πέσει στα ατοπήματα κάποιου ατυχούς μοντερνισμού αλλά ταυτόχρονα δημιούργησε κάτι απόλυτα σύγχρονο και μοντέρνο. Ο Τάσος Ιορδανίδης δίνει – όπως πάντα- μια ερμηνεία αξιώσεων. Δεν μπορώ ακριβώς να προσδιορίσω τί μέσα χρησιμοποιεί για να θριαμβεύσει, μάλλον γιατί είναι τόσο καλά δουλεμένοι οι ρόλοι και οι τεχνικές του που ουσιαστικά αισθάνεσαι πως στην σκηνή βλέπεις τον ήρωά που ερμηνεύει αυτούσιο και όχι έναν ηθοποιό. που παίζει καλά τον ρόλο του. Αντίστοιχα η Μαρίνα Ασλάνογλου, φυσική και απόλυτα γήινη, κεντάει -επίσης ως «Μαρίνα» στην παράσταση, χωρίς να ξεφύγει στιγμή από τα τεντωμένα και οριακά πλαίσια αυτού του απαιτητικού χαρακτήρα. Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης χειμαρρώδης και αιχμηρός.Η Γιάννα Σταυράκη, εξίσου εξαίρετη.Η νεαρή Νικολέτα Χαρατζόγλου, ερμηνεύει πολύ σωστά την επαναστατημένη αλλά και αρκετά ασταθή κόρη, με τις δραματικές σκηνές της να είναι εξίσου δυνατές με τις υπόλοιπες. 
Νεφέλη Παπαθανασίου (All4fun)
Νοέμβριος 2019
Ο Τάσος Ιορδανίδης και η Μαρίνα Ασλάνογλου ερμηνεύουν τα κύρια πρόσωπα του έργου και αφήνουν πίσω από το ξέσκισμά τους να διαφανεί η απελπισία τους. Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης, συνεργάτης και κουνιάδος του Τάσου που ονειρεύεται ερωτικές κατακτήσεις και ανεδαφικές επιχειρήσεις, και η αναρχική κόρη (Νικολέττα Χαρατζόγλου) συμπληρώνουν τα μάχιμα μέλη, ενώ η εξαιρετική παρουσία της Γιάννας Σταυράκη ως γιαγιάς με άνοια παρεμβαίνει καταλυτικά στα δρώμενα. Ο Μπισμπίκης, εν τέλει, παραδίδει μια υπαρκτή, ωμή φέτα ζωής που πίσω από τα κλειστά παράθυρα κραυγάζει, αλλά κανείς δεν προτίθεται να την ακούσει. 
Ελένη Πετάση (ΠΟΝΤΙΚΙ)
Νοέμβριος 2019
Ο ταλαντούχος Βασίλης Μπισμπίκης, που ήδη μας εξέπληξε με την άκρως νατουραλιστική εκδοχή του αριστουργήματος του Στάινμπεκ «Ανθρωποι και ποντίκια»,τόλμησε με τον «Πατέρα» του Στρίντμπεργκ και πέτυχε απόλυτα.Η ερμηνεία των έξοχα καθοδηγημένων ηθοποιών είναι εκπλήσσουσα.Η Μαρίνα Ασλάνογλου αναδεικνύει μια πλευρά του έξοχου ταλέντου της που έως τώρα κειτόταν. Επίτευγμα μεγάλης υποκριτικής! Ο Τάσος Ιορδανίδης, ηθοποιός που παίζει άνετα με τις γκάμες, φωνητικές, εκφραστικές, μουσικές, θαυμάσιος. Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης, λιτός στην πολλαπλή του ψυχολογική ποικιλία. Εξοχη, σχεδόν σπάνια στη λιτότητά της σε ρόλο που εύκολα γλιστρά, η Γιάννα Σταυράκη. Και η νεαρή Νικολέττα Χαρατζόγλου, παρόλη την έλλειψη πείρας, διαθέτει τσαγανό που θα καρπίσει. 
Κώστας Γεωργουσόπουλος (ΤΑ ΝΕΑ)
Νοέμβριος 2019
Μέσα σε 70 μόλις λεπτά, συμπυκνωμένα, χωρίς καμία ανάσα, το μικροαστικό διαμέρισμα των κατεστραμμένων ζωών, γίνεται ριγκ ενός μάταιου αγώνα επιβίωσης. Ο Τάσος Ιορδανίδης στον Πατέρα, αναδεικνύεται σε ερμηνευτή πρώτης γραμμής, η Μαρίνα Ασλάνογλου πείθει απόλυτα για το ρόλο της σύγχρονης τσακισμένης νέας γυναίκας,η γριά μητέρα της Γιάννας Σταυράκη ενσωματώνει στην ερμηνεία της όλες «τις μάνες, μητέρες, μαμάδες» του μεταπολιτευτικού μας θεάτρου σε μια έξοχη ερμηνεία, ενώ ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης ισορρόπησε εξαιρετικά στο ρόλο του αδερφού και συνεταίρου. Η νεαρά Νικολέτα Χαρατζόγλου δικαιώνει την εμφάνισή της. 
Όλγα Μοσχοχωρίτου (Kommon)
Νοέμβριος 2019
Οι ηθοποιοί επιδίδονται σε απαιτητικές ερμηνείες που προϋποθέτουν φυσική κατάσταση και ψυχικό απόθεμα. Η Μαρίνα Ασλάνογλου μοιάζει να έχει εξαρχής έναν δαίμονα μέσα της. Ο Τάσος Ιορδανίδης ως Πατέρας είναι ο νεοέλληνας της κρίσης που ευνουχίστηκε. Η μάνα της Γιάννας Σταυράκη, σαν βγαλμένη από μια άλλη μάνα, αυτή από το Ρέκβιεμ για ένα όνειρο του Αρονόφσκι. Η Νικολέττα Χαρατζόγλου (κόρη) και ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης (αδελφός) ανταποκρίνονται πειστικά στους ρόλους της έφηβης που επαναστατεί και του στερημένου, από οικογενειακή εστία, άντρα, αντίστοιχα.
Σοφία Ευτυχιάδου (Ελculture)
Νοέμβριος 2019
Μια υποδειγματική δουλειά, από κάθε άποψη. O Βασίλης Μπισμπίκης διασκεύασε ριζικά το πρωτότυπο κείμενο, κατορθώνοντας έναν άθλο: να το κάνει «δικό του» και «δικό μας», μένοντας ταυτόχρονα πιστός στο πνεύμα του συγγραφέα. Σπαρακτική η Μαρίνα Ασλάνογλου. Συγκινητικός στην απόγνωσή του ο Τάσος Ιορδανίδης. Εντυπωσιακά ευθύβολος και άμεσος ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης. Η Νικολέττα Χαρατζόγλου εκπέμπει όλη την αγαρμποσύνη και το πάθος της εφηβείας, του παιδιού που αγαπάει τους γονείς του, αλλά πασχίζει ταυτόχρονα να βρει τη δική του φωνή. Τέλος, η γριά μάνα (Γιάννα Σταυράκη) λειτουργεί ως υπόμνηση μιας άλλης εποχής. 
Λουίζα Αρκουμανέα (Lifo)
Νοέμβριος 2019
H ματιά του Μπισμπίκη είναι στέρεα, δονούμενη, συνεπής στο προσωπικό του σκηνοθετικό του λεξιλόγιο.Τάσος Ιορδανίδης και Μαρίνα Ασλάνογλου εμφανίζονται πιο απελευθερωμένοι και απενοχοποιημένοι από ποτέ, κατορθώνοντας να συνθέσουν ένα εκρηκτικό σκηνικό δίδυμο. 
Στέλλα Χαραμή (Monopoli.gr)
Οκτώβριος 2019
Ο Τάσος Ιορδανίδης και η Μαρίνα Ασλάνογλου ερμηνεύουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους αυτοθυσιαστικά. Μπράβο τους για τον αγώνα που δίνουν σε κάθε παράσταση να αποδώσουν δύο ανθρώπους σε οριακή κατάσταση. 
Ματίνα Καλτάκη (Καθημερινή)
Οκτώβριος 2019
Ένα έργο όπου οι ηθοποιοί δίνουν εξαιρετικές ερμηνείες και μπαίνουν σε μια επώδυνη δοκιμασία σε ένα νέο έργο με άξονα αναφοράς τον «Πατέρα»  του Στρίντμπεργκ. 
Μαρία Μαρή (Θεατρομάνια)
Οκτώβριος 2019
Ο Πατέρας» του  Μπισμπίκη είναι ακραίος, σπαρακτικός, ρεαλιστικός χωρίς φτιασίδια και καθωσπρεπισμό. Μία παράσταση-δυναμίτης που καθρεφτίζει την ωμότητα, την ασχήμια και τη δυσοσμία της ελληνικής οικογένειας εν έτει 2019. Ο πληθωρικός Βασίλης Μπισμπίκης παραδίδει για μία ακόμη φορά ένα ζοφερό μάθημα της ανθρώπινης φύσης.Είναι σπουδαίος ηθοποιός ο Ιορδανίδης. Συγκλονίζει στο ρόλο του πατέρα.Η Μαρίνα Ασλάνογλου κινείται σαν ταύρος εν υαλοπωλείω.Εξαιρετική.Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης,υπέροχος.Συγκινητική η σημαντική Γιάννα Σταυράκη.Η φέρελπις Νικολέτα Χαρατζόγλου ενσαρκώνει το μήλο της έριδος. 
Ντίνα Καρρά (Θέατρο.gr)
Οκτώβριος 2019
Είναι προφανές ότι τον Μπισμπίκη τον ενδιαφέρει ένα θέατρο που λειτουργεί σαν «γροθιά στο στομάχι» και καταρρίπτει κάθε όριο ψευδαίσθησης.Το ελληνικό ένδυμα και ο ρεαλισμός συντελούν στην επίδραση της παράστασης· κάνουν την εμπειρία για τον θεατή βιωματική, έχουν σχεδόν σωματική επίδραση πάνω του. 
Τώνια Καράογλου (Αθηνόραμα)
Οκτώβριος 2019
Μία ακόμη παράσταση γροθιά στο στομάχι, όπου μετά το εξαιρετικό «Άνθρωποι και Ποντίκια»,  μας κάνει να αγαπήσουμε πραγματικά τη σκηνοθετική αμεσότητα του Βασίλη Μπισμπίκη και να τον κατατάξουμε ως έναν από τους δυναμικότερους και ρεαλιστικότερους σύγχρονους σκηνοθέτες.Μία υπέροχα πραγματική παράσταση για εξέχουσα αντοχή και νεύρα, όπου ο θεατής πρέπει να παρακολουθήσει προετοιμασμένος αφενός για το χαστούκι το οποίο θα δεχτεί και αφετέρου για τον κόμπο στο στομάχι τον οποίο κατά το τέλος θα χρειαστεί να λύσει.
Βασίλης Κοκκώνης (FREESUNDAY)
Οκτώβριος 2019
Η παράσταση του Μπισμπίκη είναι ρεαλιστική, σκληρή, καυστική και παράλληλα εξαιρετικά ανθρώπινη, ευαίσθητη, τραγική, σημερινή. Πέντε σπουδαίοι ηθοποιοί, με τις εξαιρετικές ερμηνείες τους γίνονται συγκλονιστικά αληθινοί. 
Ελένη Λιντζαροπούλου (Diastixo)
Οκτώβριος 2019
O «Πατέρας» του Στρίντμπερκ σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη είναι δυνατή κλωτσιά στα αχαμνά και πυρπολεί την ελληνική κοινωνία. O Ιορδανίδης είναι ένας σπουδαίος καλλιτέχνης. Μαρίνα Ασλάνογλου και Νικολέτα Χαρατζόγλου κραύγασαν με εντυπωσιακό σθένος και αλήθεια, μοιράζοντας κύματα ανατριχίλας στο κοινό τους. Θαυμάσιος ο Ιωσή Ιωσηφίδης. Η Γιάννα Σταυράκη συγκινεί με την πείρα της. Μην το χάσετε.
Τόνια Μανιατέα (Αθηναϊκο και Μακεδονικό πρακτορείο)
Οκτώβριος 2019
Media
Διοργανωτής

ΑΘΗΝΑΪΚΑ ΘΕΑΤΡΑ

Διεύθυνση
ΣΚΙΑΘΟΥ 147
Πόλη
ΑΘΗΝΑ
T.K.
11255
Τηλέφωνο
2111026 277
Email
office@pld.gr
ΔΟΥ
ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΦΜ
800591621
Εκδηλώσεις
  • ΠΑΤΕΡΑΣ - Θέατρο Αποθήκη
Χρειάζεστε βοήθεια;
Online booking requires cookies.
Please click here to continue.