Ο μεγαλοπρεπής κερατάς
Περιγραφή

Ο μεγαλοπρεπής κερατάς

Ξεκίνησαν οι πρόβες για τη νέα μεγάλη παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, «Ο μεγαλοπρεπής κερατάς» του Φερνάν Κρομλένκ. Η παράσταση, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ, θα κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2020, στο Βασιλικό Θέατρο.

Η Έφη Γιαννοπούλου υπογράφει τη μετάφραση του έργου του Κρομλένκ, το οποίο σκηνοθετεί η Ελεάνα Τσίχλη, που επιστρέφει στο ΚΘΒΕ μετά τη μεγάλη επιτυχία της παράστασης «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα» που παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά.

Λίγα λόγια για το έργο
Ο έρωτας του Μπρούνο και της Στέλλας είναι τόσο δυνατός και αμοιβαίος που παρασύρει τους πάντες γύρω τους σε ένα παραλήρημα ευτυχίας. Όμως ξαφνικά όλα αλλάζουν όταν στη σκέψη του Μπρούνο εισβάλλει η υποψία της απιστίας και το μυαλό του χάνεται μέσα στα σκοτεινά μονοπάτια της ζήλιας.

Ο «Μεγαλοπρεπής κερατάς» ακροβατεί ανάμεσα στο φαρσικό και στο τραγικό. Τα πρόσωπα τη μια στιγμή ερωτεύονται, αγαπούν, διασκεδάζουν και την άλλη πληγώνουν, πληγώνονται και υποφέρουν. Από το δροσερό, ανάλαφρο, κωμικό περιβάλλον μεταφέρονται σε έναν εφιαλτικό τόπο χωρίς επιστροφή, κυριευμένο από εμμονές και πάθη, όπου κάθε λογική καταρρίπτεται. Ένα παιχνίδι εις άτοπον απαγωγής χωρίς κανένα τέλος… μια που, τελικά, ο πραγματικός εχθρός του ήρωα είναι ο ίδιος του ο εαυτός.

Γεννημένος στη Γαλλία, ο Φερνάν Κρομλένκ, γόνος οικογένειας ηθοποιών, έγραψε τον «Μεγαλοπρεπή κερατά» το 1920. Επηρεασμένος από εμβληματικά κλασικά έργα και διαθέτοντας άριστη γνώση της θεατρικής γραφής και της θεατρικής πράξης μας δίνει ένα λυρικό και ταυτόχρονα γκροτέσκο κείμενο, με θέμα τη ζήλια στην πιο αρρωστημένη και παράλληλα κωμική (ή γελοία) διάστασή της.

Σημείωμα της μεταφράστριας

Τι είναι ο «Μεγαλοπρεπής κερατάς»; Ο συγγραφέας του τον παρουσιάζει ως φάρσα και χρησιμοποιεί πολλούς από τους μηχανισμούς αυτού του θεατρικού είδους στην εξέλιξη της πλοκής του. Όμως το ίδιο του το θέμα και όσα διακυβεύονται μέσα στο έργο του προσθέτουν μια δραματική υπόσταση όπου το χαμόγελο γίνεται όλο και συχνότερα μορφασμός, το γέλιο γίνεται όλο και συχνότερα μορφασμός, το γέλιο γίνεται πικρό, καταλήγοντας να μην είναι τίποτα άλλο παρά το προσωπείο των δακρύων. Κι ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι πως αυτό το μείγμα κωμικού και τραγικού εκφράζεται μ’ ένα χείμαρρο λυρισμού, με μια πληθωρική, μπαρόκ γλώσσα. Το θέατρο του Κρομλένκ δεν είναι ρεαλιστικό, δεν είναι καν αληθοφανές, είναι όμως ένα θέατρο από σάρκα και οστά, κι ας μοιάζουν οι χαρακτήρες του με φαντάσματα, με υπνοβάτες που δραπέτευσαν από έναν εφιάλτη, κι ας είναι το προσωπείο συστατικό στοιχείο της δραματουργίας του. Συνδυάζοντας μια αυστηρή και ρωμαλέα δραματική πλοκή με μια αριστοτεχνική χρήση της αμφισημίας, με μια καλοζυγισμένη αναλογία φωτός και σκιάς, ο συγγραφέας δημιουργεί ένα έργο που αναμειγνύει τη φάρσα, το γκροτέσκο και το λυρικό, υπερβαίνοντας έτσι κάθε προσπάθεια διάκρισης των ειδών.

Έφη Γιαννοπούλου

διαβάστε περισσότερα
Συντελεστές

Μετάφραση: Έφη Γιαννοπούλου, Σκηνοθεσία: Ελεάνα Τσίχλη, Σκηνικά-κοστούμια: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης, Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής, Κίνηση: Σοφία Παπανικάνδρου, Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος, Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Μπάρλας, Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη-Μαρίνα Τζιγερτζή, Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Έλλη Ναλμπάντη, Οργάνωση Παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη
 
Παίζουν: Γιώργος Στάμος (Μπρούνο), Ευσταθία Λαγιόκαππα (Στέλλα), Νικόλας Μαραγκόπουλος (Εστρυγκό), Έφη Δρόσου (Παραμάνα), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Δήμαρχος), Γιώργος Δημητριάδης (Πέτρος, Εραστής, Χορός κερασφόρων), Θανάσης Ραφτόπουλος (Γελαδάρης), Δημήτρης Σιακάρας (Κόμης, Εραστής), Χρήστος Διαμαντούδης (Νεαρός Βαρελάς, Εραστής, Χορός κερασφόρων), Μαρία Μπαγανά (Κορνελί), Μελίνα Αποστολίδου (Φλοράνς), Νίκος Ορτετζάτος (Εραστής, Χορός κερασφόρων), Αλκιβιάδης Σπυρόπουλος (Εραστής, Χορός κερασφόρων)

Παραγωγή

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Διεύθυνση
Εθνικής Αμύνης 2
Πόλη
Θεσσαλονίκη
T.K.
54621
Τηλέφωνο
2315 200200
Email
info@ntng.gr
ΔΟΥ
Δ΄ Θεσσαλονίκης
ΑΦΜ
090024737
Εκδηλώσεις
  • Ο μεγαλοπρεπής κερατάς - Βασιλικό Θέατρο
Χρειάζεστε βοήθεια;
Online booking requires cookies.
Please click here to continue.